مقام حزب الله؛ مهمترین راه بهبود وضعیت اقتصادی لبنان، تعامل با سوریه است

مقام حزب الله؛ مهمترین راه بهبود وضعیت اقتصادی لبنان، تعامل با سوریه است
شنبه 27 آذر 1400 - 21:51

رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان گفت که برخی با رژیم صهیونیستی ائتلاف کردند تا لبنان دچار این وضعیت وخیم اقتصادی شود.

العالم - لبنان

«ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان گفت که جنگ در جهان امروز بین ظالمان و مظلومان است که هدف آن، غارت منابع الهی است تا بتوانند سرنوشت ملتها را به دست گیرد.

پایگاه خبری العهد به نقل از السید گزارش داد: «وضعی که ما اکنون در لبنان با آن مواجه هستیم، غیر قابل پیش‌بینی و غیر قابل تخیل است... ولی علت آن، سیاستهای مالی و اقتصادی است که از ۳۰ سال پیش ترسیم شده است».

وی تأکید کرد، هر کس که با این سیاستهای مالی و اقتصادی موافقت کرده، در این مسئله سهیم است و مسئول رسیدن لبنان به این مرحله است.

این مسئول حزب الله ادامه داد: «ما قربانی سیاستهایی هستیم که عمر آن به 30 سال می‌رسد. ما قربانیان جنایتکاران فاسدی هستیم که بیت‌المال و اموال ملت لبنان را به غارت بردند و هیچ کس آنان را بازخواست نکرد».

السید خاطر نشان کرد: «مردم لبنان قربانی کسانی هستند که با کشورهای خارجی و اسرائیل توطئه کرده و می‌کنند تا به این نتیجه دست پیدا کنند. آنان قربانیان کسانی هستند که از سال ۱۹۸۲ و بعد از آن، همچنان علیه مقاومت، توطئه می‌کنند».

وی در پایان گفت: «مهمترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی [لبنان] از طریق [تعامل با] سوریه است. چرا برقراری رابطه با دمشق برای ما ممنوع است، ولی به فرانسه، عراق، اردن و امارات اجازه داده می‌شود که به سوریه بازگردند؟».

به گزارش فارس، یک هیأت از مسئولان و نمایندگان پارلمان لبنان اواخر خرداد ماه گذشته با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و موضوعات مربوط به هماهنگی اقتصادی را بررسی کردند.

پس از این دیدار، «اسعد حردان» نماینده لبنانی حاضر در این جلسه گفت که طرفین سوری و لبنانی، نحوه مشارکت دو کشور در حل مشکلات شهروندان و همکاری برای مقابله با تحریم و وضعیت نابسامان اقتصادی را بررسی کردند.

حردان از دولت لبنان خواست که در این راستا، نقش خود را ایفا کند و کمیته‌هایی تشکیل دهد تا با دولت سوریه، توافقات قبلی را اجرایی کنند.

پربیننده ترین خبرها