دیدار امیرعبدللهیان با نخست وزیر پاکستان/ تاکید تهران و اسلام آباد بر توسعه روابط دو جانبه+ تصاویر

دیدار امیرعبدللهیان با نخست وزیر پاکستان/ تاکید تهران و اسلام آباد بر توسعه روابط دو جانبه+ تصاویر
يکشنبه 28 آذر 1400 - 13:12

وزیر امور خارجه کشورمان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با عمران خان نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان دیدار و دو طرف بر عزم متقابل برای توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه تاکید کردند.

در دیدار روز یکشنبه وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در شهر «اسلام‌آباد» با نخست وزیر پاکستان، اعضای هیات سیاسی ایران، مشاور امنیت ملی پاکستان و همچنین «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در اسلام‌آباد حضور داشتند.

نخست وزیر پاکستان با یادآوری دیدار دوجانبه خود با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، گفت: پاکستان اهمیت بالایی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

طرفین آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه، تجارت مرزی و توسعه بازارچه‌های مرزی میان دو کشور را بررسی کردند.

عمران‌خان با اشاره به اوضاع افغانستان، خواستار هم افزایی موثر میان بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک به غلبه بر بحران انسانی و اقتصادی این کشور همسایه شد.

وی بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای پیشبرد صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار گفت: دولت سیزدهم مصمم به توسعه روابط با همسایگان به ویژه پاکستان است و از هر ابتکاری برای افزایش مناسبات میان دو همسایه استقبال می‌کند.

هفدهمین نشست فوق العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات افغانستان صبح امروز (یکشنبه) در سالن مجلس ملی پاکستان در اسلام‌آباد آغاز به کار کرد. جلسه افتتاحیه با سخنرانی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، وزیرخارجه پاکستان و عربستان آغاز شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات بلندپایه سیاسی ایران را در جلسه سازمان همکاری اسلامی برعهده دارد.

این اولین سفر دکتر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان از زمان انتصاب وی به شمار می‌رود.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه پاکستان قرار است مراسم پایانی نشست اضطراری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با نشست مطبوعاتی مشترک وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها