توضیحات خطیب‌زاده درباره تبادل زندانیان در سوریه

توضیحات خطیب‌زاده درباره تبادل زندانیان در سوریه
يکشنبه 28 آذر 1400 - 15:06

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تبادل زندانیان در سوریه گفت: این عملیات جمعه ۲۶ آبان با نظارت ایران و روسیه و توسط هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی انجام و طی آن از طرفین سوری و معارضه مجموعا ۱۰ نفر آزاد شدند.

العالم - ایران

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در خصوص تبادل زندانیان در سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای سه‌گانه ضامن در روند آستانه ضمن ابراز خرسندی از عملیات موفقیت‌آمیز اخیر تبادل ربوده‌شدگان و بازداشت‌شدگان که در معبر ابو الزندین در ریف شرقی حلب انجام شد، بر لزوم ادامه این اقدام انسانی تأکید دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: این عملیات در روز جمعه ۲۶ آبان ماه با نظارت ایران و روسیه و توسط هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی انجام و طی آن از طرفین سوری و معارضه مجموعا ۱۰ نفر آزاد شدند.

خطیب‌زاده همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از اطراف ذیربط می‌خواهد در مسیر هماهنگ‌سازی و تسهیل برای انجام عملیات‌های تبادل بیشتر در آینده تلاش بیشتری مبذول کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: تلاش داریم تا از طریق همکاری با ضامنین روند آستانه، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، هلال احمر سوریه و نیز طرف‌های سوری، تعداد عملیات‌های متقابل را افزایش داده و اقدامات مربوط به اعتمادسازی طرفین را جهت تسهیل این امر مهم بسط دهیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها