تنها راه رهایی عربستان از جنگ یمن  

تنها راه رهایی عربستان از جنگ یمن  
يکشنبه 28 آذر 1400 - 17:40

برخی ناظران و کارشناسان معقتدند عربستان مجبور شده سیاست جدیدی در برابر حمله به یمن بیابد؛ آنان تاکید کردند: بهترین راه کار عربستان مذاکره با صنعا بر اساس نه برنده و نه بازنده است.

العالمنظرکده

برخی کارشناسان حقوقی معتقدند نظام سعودی باید دیدگاه سیاسی جدیدی برای تفاهم براساس واقعیت بیابد.

برخی ناظران حقوقی معتقدند منابع و ثروت‌های یمن بسیارند از ثروتهای نفتی، انسانی، وجود تنگه باب المندب و ... شرایط لازم را برای ایجاد دولتی بزرگ و قدرتمند داراست اما عربستان چنین یمن را نمی خواهد .

برخی ناظران سیاسی با اشاره به اظهارات دیمتری بولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل چندی پیش گفته بود ادامه جنگ برای دو طرف زیانبار است و ادامه یافتن راهکار سیاسی براساس قعطنامه 2216 فایده ای ندارد بنابراین امریکا و عربستان و سایر کشورهای ائتلاف باید قبول کنند که در جنگ یمن شکست خورده اند

برخی ناظران سیاسی تاکید دارند درگیری مارب که بیش از ده ماه ادامه دارد در صورت جدیت ارتش یمن و کمیته های مردمی برای حفظ جان بیش از دو میلیون نفر دراین شهر، می تواند معادله را تغییر دهد.

برخی ناظران سیاسی معتقدند عربستان و آمریکا در اعلان آتش‌بس یا صدور هر بیانیه برای پایان جنگ حتی از یک طرف فریب کاری می کنند زیرا در عرف عربستان این یعنی تاکید بر شکست عربستان و پیروزی یمن.

برخی ناظران سیاسی معقتدند راهکار پایان درگیری ها نشست عربستان و صنعا و نماینده یمن و توافق بر پایان دادن جنگ بر اساس اصل نه برنده و نه بازنده است و یمنی ها از مدتها پیش ان را مطرح کردند اما سلطه جویی عربستان مانع از این راهکارمی شود غرب نمی خواهد جنگ بر اساس نه بازنده و نه برنده به پایان برسد .

برخی مقامات دولت نجات ملی یمن اعلام کرده است این مسائل در دست عربستان و امریکاست زیرا آنان به یمن حمله و مردم یمن را محاصره کردند و پایان همه این پرونده ها نیز به دستشان است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها