گزارش: گسترش جهانی سویه اومیکرون، برقراری مجدد قرنطینه و تأخیر در بازگشایی‌ها را به همراه داشته است

گزارش: گسترش جهانی سویه اومیکرون، برقراری مجدد قرنطینه و تأخیر در بازگشایی‌ها را به همراه داشته است
سه شنبه 30 آذر 1400 - 08:41

سویه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت در جهان در حال گسترش است؛ موضوعی که کشورهای مختلف را به تکاپو انداخته است.

العالم - رویترز در گزارشی نوشت: نیوزیلند بازگشایی برنامه‌ریزی‌شده مرزهای بین‌المللی خود را به دلیل گسترش گسترده سویه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر جهان به تعویق انداخت زیرا چندین کشور دیگر اقدامات مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی را بار دیگر اعمال کرده اند.

بسیاری از کشورها درست چند روز پیش از جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی در حالت آماده‌باش هستند. این بحران بهداشتی همچنین بر بازارهای مالی تأثیر گذاشته است که حالا از تأثیر شرایط موجود بر بهبود اقتصاد جهان بیم دارند.

ابتلا به اومیکرون به سرعت در سراسر اروپا، ایالات متحده و آسیا در حال افزایش است، از جمله در ژاپن که در آن یک زنجیره ابتلا در یک پایگاه نظامی به دست‌کم 180 مورد ابتلا افزایش یافته است.

کریس هیپکینز، وزیر واکنش به کووید-19 نیوزیلند، گفت کشورش شروع برنامه‌ریزی‌شده برای بازگشایی پلکانی مرز خود را تا پایان فوریه به تعویق می‌اندازد. دولت پیش از این گفته بود سفرهای بدون قرنطینه از اواسط ژانویه برای شهروندان نیوزیلند و ساکنان استرالیا و تا آوریل برای گردشگران خارجی امکان‌پذیر خواهد شد.

هیپکینز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «شکی نیست که این ناامیدکننده است و بسیاری از برنامه‌های تعطیلات را به هم می‌زند؛ اما مهم است که این تغییرات امروز به وضوح مشخص شود تا) مردم (بتوانند برای بررسی برنامه‌ها زمان در اختیار داشته باشند.»
در سنگاپور، وزارت بهداشت در حال انجام آزمایش‌هایی است تا تعیین کند آیا اومیکرون مسئول مجموعه‌ای از موارد ابتلا در یک باشگاه ورزشی بوده است یا خیر.
وزارت بهداشت سنگاپور روز سه‌شنبه گفت: «با توجه به قدرت انتقال بالای آن و گسترشش در بسیاری از نقاط جهان، باید انتظار داشته باشیم موارد بیشتری از اومیکرون را در مرزها و همچنین در جامعه پیدا کنیم.»
به گفته مقامات، اومیکرون با سرعت بالایی در ایالات متحده به گونه غالب بدل شده است و روز دوشنبه جان یک مرد واکسینه نشده را در تگزاس گرفت. در نیویورک، واشینگتن و دیگر شهرهای ایالات متحده صفوف طولانی آزمایش کووید-19 شکل گرفته است زیرا مردم پیش از جشن گرفتن تعطیلات با خانواده، می‌کوشند تا بدانند آیا به کووید-19 مبتلا شده اند یا خیر.

کره جنوبی، هلند، آلمان و ایرلند از جمله کشورهایی بودند که در روزهای اخیر قرنطینه های جزئی یا کامل یا سایر اقدامات فاصله گذاری اجتماعی را بار دیگر اعمال کردند.

شدت بیماری ناشی از اومیکرون هنوز مشخص نیست، اما سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که این بیماری سریعتر از سویه دلتا در حال گسترش است و باعث ایجاد ابتلا در افرادی می‌شود که قبلاً واکسینه شده اند یا از بیماری کووید-19 بهبود یافته اند.

گسترش سریع اومیکرون، این نگرانی را برانگیخته است که کشورهای بیشتری ممکن است محدودیت‌های مخرب اقتصادی اعمال کنند؛ موضوعی که بر بازارها تأثیر خواهد گذاشت.

معاملات سهام ایالات متحده در روز دوشنبه با کاهش بیش از 1 درصدی به پایان رسید، در حالی که سرمایه‌گذاران نفتی نگران بودند محدودیت‌های جدید در اروپا بر تقاضای سوخت تأثیر بگذارد و قیمت نفت خام را کاهش دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها