چهارشنبه برگزار می شود؛

دیدار قریب الوقوع طرفهای سنی و شیعی عراق در «اربیل»

دیدار قریب الوقوع طرفهای سنی و شیعی عراق در «اربیل»
سه شنبه 30 آذر 1400 - 14:26

رسانه های خارجی از دیداری قریب الوقوع در روز چهارشنبه میان گروه هماهنگی شیعی و شماری از مقامات اقلیم کردستان عراق در «اربیل» خبر دادند.

العالم - عراق

به نقل از بغداد الیوم، منابع سیاسی عراق امروز سه شنبه از دیدار قریب الوقوع گروه هماهنگی شیعی با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق، در روز چهارشنبه خبر دادند.

بنابراین گزارش، هیئتی به ریاست «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» به همراه رهبرانی از گروه هماهنگی شیعی، فردا چهارشنبه به «اربیل» سفر کرده تا با «مسعود بارزانی» و شماری از مقامات دیگر اقلیم کردستان درباره پرونده تشکیل دولت آینده عراق بحث و تبادل نظر کنند.

این در حالی است که چندی پیش «علاء حسین» عضو هیأت هماهنگی شیعیان عراق در خصوص ماهیت دولت آتی این کشور، گفت: هیأت هماهنگی شیعیان برای تشکیل دولت توافقی قدرتمند در عراق تلاش می کند.

وی افزود: هیأت هماهنگی شیعیان برای نزدیک تر کردن دیدگاه های احزاب و جریان های سیاسی مختلف به یکدیگر تلاش می کند تا بتواند زمینه برای تشکیل دولت توافقی را فراهم آورد.

پیش تر نیز، «هشام الرکابی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را در خصوص ماهیت دولت آتی این کشور مطرح کرد. وی گفت: نوری المالکی بر لزوم تشکیل دولت توافقی قدرتمند که بتواند مطالبات مردمی را برآورده سازد، تأکید دارد.

مهر

پربیننده ترین خبرها