پوتین غرب را مقصر تنش ها می داند و خواستار تضمین های امنیتی است

پوتین غرب را مقصر تنش ها می داند و خواستار تضمین های امنیتی است
سه شنبه 30 آذر 1400 - 17:46

نخست‌وزیر روسیه بار دیگر غرب را مقصر تنش‌هایی دانست که مناطقی از اروپا را تحت تأثیر خود قرار داده است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه بار دیگر خواستار اعطای تضمین‌هایی از سوی آمریکا و متحدانش مبنی بر عدم گسترش ناتو به سمت شرق شد و غرب را به دلیل "تنش‌هایی که در اروپا ایجاد می‌شود" مقصر دانست.

سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مقامات ارشد نظامی روسیه تنها چند روز پس از ارائه پیش‌نویس اسناد امنیتی توسط مسکو انجام شد که در آن از ناتو خواسته بود عضویت اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق را رد و استقرار نظامی این ائتلاف در اروپای مرکزی و شرقی را لغو کند؛ اولتیماتوم‌هایی جسورانه که تقریباً رد شدن آنها قطعی است.

پوتین روز سه شنبه گفت اگر سامانه های موشکی آمریکا و ناتو در اوکراین ظاهر شوند، تنها چند دقیقه طول می کشد تا موشک‌ها به مسکو برسند.

او گفت: «برای ما، این جدی‌ترین چالش است - چالشی برای امنیت ما»، و افزود به همین دلیل است که کرملین به «تضمین‌های بلندمدت و قانونی الزام‌آور» از سوی غرب، نیاز دارد؛ نه «تضمین شفاهی، کلمات و قول‌هایی که مسکو نمی تواند به آنها اعتماد کند.»

پوتین خاطرنشان کرد ناتو علی‌رغم آنکه اطمینان می دهد نگرانی های روسیه بی اساس است، از اواخر دهه 1990 به سمت شرق گسترش یافته است.

رهبر روسیه گفت: آنچه اکنون اتفاق می افتد، تنش هایی که در اروپا در حال ایجاد است، تقصیر آنها (ایالات متحده و ناتو) در هر مرحله است. روسیه مجبور شده است در هر مرحله واکنش نشان دهد. وضعیت مدام بدتر و بدتر می شود، وخیم تر و بدتر می شود. و امروز اینجا هستیم، در شرایطی که مجبوریم به نحوی آن را حل کنیم.

پربیننده ترین خبرها