یمنی‌ها اینگونه با ایرلو سفیر صلح وداع کردند

یمنی‌ها اینگونه با ایرلو سفیر صلح وداع کردند
سه شنبه 30 آذر 1400 - 21:22

کاربران یمنی، شهادت سفیر ایران در یمن ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را تسلیت گفته و وی را سفیر صلح و سفیر انسانیت توصیف کرده و تاکید کردند وی تنها سفیری است که محاصره و انزوای یمن را خنثی کرد.

العالم - داغهای مجازی

صبح امروز سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام شهادت حسن ایرلو سفیر ایران پس از ابتلا به کرونا در محل ماموریتش گفت: به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، ایرلو متاسفانه در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت و علیرغم روش‌های درمانی برای بهبود وضعیتش به شهادت رسید.

هشتگ شهادت سفیر صلح در یمن ترند شد و کاربران یمنی از نقش انسانی و دیپلماسی سفیر ایرلو و اعلام مظلومیت یمن و مردم محاصره شده یمن و محروم از مهم ترین نیازهای غذایی و دارویی قدردانی کردند.

"محمد عبدالسلام " سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده یمنی نیز به مسئولان و مردم و خانواده ایرلو شهید ایرانی در توییتر تسلیت گفت.

تسلیت صمیمانه به مسئولان و مردم ایران و خانواده حسن ایرلو سفیر ایران در یمن خداوند وی را مشمول رحمت واسعه خود گرداند .ما از خداییم و به سوی بازمی گردیم.

وزیر امور خارجه یمن نیز گفت: تسلیت صمیمانه خود را به مردم و مسئولان ایرانی برای شهادت سفیر ایران ابراز می کنیم و اندوه شدید خود را برای از دست دادن وی اعلام می کنیم.

وی افزود: ایرلو توانست صدای مظلومیت ما را به همگان برساند و ما از خدمات و فعالیت دیپلماتیک وی برای یمن قدردانی می کنیم.

حسین العزی معاون وزیر امور خارجه یمن نیز شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت.

وی در توییتر نوشت: به مسئولان و مردم و خانواده مبارز حسن ایرلو تسلیت می گوییم .ما یک دوست خوب که نمونه ی دیپلمات موفق و ممتاز بود را از دست دادیم و از خداوند برای وی بخشش و رحمت و برای خانواده وی و مسئولان خواستار شکیبایی هستیم .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها