بلینکن: روسیه نیروهایش را از مرز اوکراین عقب بکشد/برنامه‌ای برای دیدار بایدن - پوتین نیست

بلینکن: روسیه نیروهایش را از مرز اوکراین عقب بکشد/برنامه‌ای برای دیدار بایدن - پوتین نیست
چهارشنبه 1 دی 1400 - 09:05

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دیدار جدیدی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش برگزار نخواهد شد.

العالم - آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای این دیدار وجود ندارد و آمریکا ابتدا می‌خواهد بداند آیا پیشرفت دیپلماتیکی وجود دارد یا خیر."

بلینکن با تاکید بر لزوم ادامه مذاکرات برای کاهش تنش پیرامون بحران اوکراین، عنوان داشت: ما از روسیه می‌خواهیم با عقب‌کشیدن نیروهایش از مرز اوکراین، تنش‌ها را کاهش دهد. مذاکره در چنین شرایطی بسیار مناسب‌تر از زمانی است که تنش‌ها رو به وخامت است.

وی ادامه داد: ایالات متحده در رابطه با روسیه همزمان درگیر دیپلماسی و مهار روسیه است و آماده است به هرگونه اقدامات تهاجمی پاسخ قاطعانه دهد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: آماده‌ایم از گفت وگو در مورد ثبات استراتژیک با روسیه و شورای روسیه-ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا جهت گفتگوهای امنیتی استفاده کنیم.

کی‌یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به تشدید آنچه "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین می‌خوانند، ابراز نگرانی کرده‌اند اما مسکو تاکید کرده که تهدیدی برای هیچ طرفی نیست و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات در این مورد بهانه‌ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.

بلینکن در رابطه با پرونده افغانستان نیز با بیان اینکه واشنگتن در حال تلاش برای بازنگری در سیاست خود در افغانستان است، خاطرنشان کرد که آمریکا بیش از این جوانان خود را به جنگ‌های خارج از این کشور اعزام نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها