به گزارش رویترز

گفتگوی تلفنی پوتین با مکرون و شولتس درباره اوکراین

گفتگوی تلفنی پوتین با مکرون و شولتس درباره اوکراین
سه شنبه 30 آذر 1400 - 21:23

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود و همچنین صدراعظم آلمان درباره مسائل اوکراین، تلفنی گفتگو کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره نبرد در اطراف منطقه دونباس در شرق اوکراین گفتگو کرد.

مکرون در این گفتگو که براساس این بیانیه، نخستین گفتگو میان سران دو کشور بعد از پیشنهاد‌های روسیه درباره نقش این کشور در راهبرد امنیتی اروپا بود.

کاخ کرملین مسکو نیز اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره چندین موضوع به ویژه امنیت اروپا گفتگو کردند.

پوتین و مکرون درباره پروژه‌های تضمین کننده امنیت در اروپا که به تازگی از سوی مسکو به کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشنهاد شد، صحبت کردند.

روسای جمهور دو کشور همچنین از تثبیت اوضاع در قره باغ و تلاش‌های صورت گرفته برای از سرگیری زندگی عادی در منطقه ابراز رضایت کردند.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و اولاف شولتس صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی درباره اوکراین و پیشنهادی امنیتی روسیه گفتگو کردند.

پربیننده ترین خبرها