رییس جمهوری پیشین تونس به چهارسال زندان محکوم شد

رییس جمهوری پیشین تونس به چهارسال زندان محکوم شد
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 06:17

دادگاه بدوی در تونس، محمد منصف المرزوقی رییس جمهوری پیشین این کشور را به چهار سال زندان محکوم کرد.

العالم - تونس

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این در حالی است که حزب اسلامی النهضه همبستگی خود را با المرزوقی اعلام و خاطرنشان کرده که مخالف تلاش ها برای هدف قرار دادن وی است.

براساس اعلام دادگاه بدوی، قاضی تحقیق به عنوان مسئول پرونده منصف المرزوقی نیز، نوامبر گذشته احضاریه ای بین المللی علیه وی صادر کرده بود.

حبیب الترحانی سخنگوی دادگاه تجدید نظر تونس نیز اعلام کرد که تحقیقات پیرامون اظهارات اخیر المرزوقی در فرانسه را آغاز کرده است.

المرزوقی که بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ تصدی پست ریاست جمهوری را بر عهده داشته در مصاحبه با تلویزیون فراس ۲۴ گفته بود نسبت به تصمیم شورای دائم فرانکوفون (کشورهای فرانسوی زبان) که خواستار تاخیر یکساله برگزاری اجلاس سران این شورا شده است، احساس غرور می کند. این کنفرانس قرار بود بیستم و بیست و یکم نوامبر در جزیره جربه تونس برگزار شود.

در پی این اظهارات، قیس سعید رییس جمهوری تونس از وزیر دادگستری خواسته است تحقیقات قضایی علیه کسانی که علیه تونس در خارج از کشور توطئه می کنند، آغاز کند. وی تاکید کرد که نمی پذیرد حاکمیت تونس روی میز مذاکره گذاشته شود، زیرا حاکمیت صرفا متعلق به ملت تونس است.

سعید افزود: کسانی که در خارج از کشور علیه تونس توطئه می کنند باید به توطئه علیه امنیت کشور در داخل و خارج متهم شوند. وی دستور پس گرفتن گذرنامه دیپلماتیک منصف مرزوقی را نیز صادر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها