تظاهرات مردم مغرب در سالروز سازش با رژیم صهیونیستی

تظاهرات مردم مغرب در سالروز سازش با رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 10:48

صدها نفر از مردم مغرب در نخستین سالروز عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

العالم - مغرب

مردم مغرب چهارشنبه‌شب (دیشب) به دعوت «الجبهة المغربیة لدعم فلسطین و ضد التطبیع» نزدیک به گروه اسلامی «العدل و الإحسان» به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات‌کنندگان معترض شعارهایی در مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی و لغو توافقنامه سازش که از آن به عنوان «توافقنامه شوم» یاد کردند، سر دادند.

آن‌ها شعار می‌دادند: مغرب سرزمین من آزاد است و صهیونیست‌ها باید بیرون بروند، فلسطین مقاومت می‌کند و رژیم‌ها سازش، صهیونیسم ملعون است و فلسطین روی چشم ماست، مغرب و فلسطین یک ملت هستند، عادی‌سازی نه نه.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، نیروهای امنیتی مغرب برای پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگان در برخی شهرها از جمله رباط پایتخت مغرب، مستقر شده بودند.

«عبدالصمد فتحی» از تظاهرات‌کنندگان مغرب در این خصوص گفت که صهیونیست‌های اشغالگر فلسطین برای اشغال مغرب و نابودی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن تلاش می‌کنند.

فتحی همچنین بر موضع «الجبهة المغربیة لدعم فلسطین و ضد التطبیع» برای مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و خواستار مخالفت ملت با سازش شد.

۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ مغرب تحت نظارت دولت آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور توافقنامه احیای روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها