بورل: امنیت اروپا به امنیت لیبی مرتبط است

بورل: امنیت اروپا به امنیت لیبی مرتبط است
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 14:20

نماینده ارشد اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاست امنیتی مجددا تاکید کرد، امنیت اروپا و شکوفایی آن اساسا به امنیت و شکوفایی لیبی مرتبط است.

العالم - اروپا - لیبی

به نقل از الیوم السابع، جوزپ بورل، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاست امنیتی در نامه‌ای برای موسی الکونی، معاون رئیس شورای ریاستی لیبی خاطرنشان کرد که او به اهمیت همکاری و هماهنگی با لیبی برای تحقق اهداف مشترک که منافع متقابل بین دو طرف را به همراه داشته باشد، اطمینان دارد.

وی تاکید کرد، امنیت اروپا و شکوفایی آن اساسا به امنیت و شکوفایی لیبی مرتبط است.

جوزپ بورل در این نامه بر آنچه که در خصوص تقویت همکاری در زمینه مربوط به برگزاری انتخابات لیبی، اجرای کامل توافق آتش بس، خروج نظامیان خارجی از این کشور، تقویت مدیریت مرزها و حمایت از همکاری منطقه‌ای بین جنوب لیبی و کشورهای همجوار توافق شد، تاکید کرد.

وی در پیام خود از پیشنهاد معاون رئیس شورای ریاستی لیبی برای تداوم رایزنی لیبیایی- اروپایی در خصوص مسأله صلح و امنیت استقبال کرد و گفت، اتحادیه اروپا در این زمینه تلاش می‌کند و در صدد اعزام هیئتی به طرابلس برای پیگیری این موضوع است و اروپا به نقش فعال و کارآمد لیبی جهت برقراری ثبات در دریای مدیترانه، شمال آفریقا و منطقه ساحل ایمان دارد.

بورل در پیام خود از نتایج مذاکرات به رهبری الکونی در بروکسل با مقامات ارشد اتحادیه اروپا و تبادل نظر در خصوص تحقق استراتژی برای همکاری مشترک و نقشه راه مشترک جهت برقراری صلح و امنیت منطقه قدردانی کرد.

پربیننده ترین خبرها