دادگاه سبها شکایت کمیسیون انتخابات لیبی درباره رد نامزدی سیف الاسلام را نپذیرفت

دادگاه سبها شکایت کمیسیون انتخابات لیبی درباره رد نامزدی سیف الاسلام را نپذیرفت
يکشنبه 14 آذر 1400 - 22:24

رئیس جنبش لیبیایی "رشحناک" (تو را نامزد کردیم) حامی سیف الاسلام قذافی اعلام کرد، دادگاه تجدید نظر سبها شکایت کمیسیون انتخابات مبنی بر حذف سیف الاسلام قذافی از دور رقابت‌های انتخاباتی را رد کرد. همچنین هفتاد نماینده مجلس لیبی خواستار تحقیق از کمیسیون عالی انتخابات این کشور شدند.

العالم - لیبی

محمد الرمیح، رئیس جنبش لیبیایی "رشحناک" (تو را نامزد کردیم) حامی سیف الاسلام قذافی اعلام کرد، دادگاه تجدید نظر سبها شکایت کمیسیون انتخابات مبنی بر حذف سیف الاسلام قذافی از دور رقابت‌های انتخاباتی را رد کرد.

رمیح به روسیا الیوم گفت شفاف عمل کردن دستگاه قضایی مستقل لیبی در حمایت از کشور قانونمند بدون در حاشیه قرار دادن لیبیایی‌ها جای تشکر دارد که در راستای قدم برداشتن به سمت انتخابات ریاست‌جمهوری و اینکه مردم حرفشان را بزنند، حرکت می‌کند.

وی نسبت به هرگونه تعلل در برگزاری انتخابات هشدار داد و گفت،‌ تاخیر در انتخابات با نافرمانی مدنی و تظاهرات سراسری روبه‌رو می‌شود تا مطالبات ملت محقق شود زیراکه راه حل را در برگزاری انتخابات می‌دانند.

همچنین به نقل از خبرگزاری آناتولی، هفتاد نماینده مجلس لیبی با انتشار بیانیه‌ای مشترک، خواستار تحقیق از کمیسیون عالی انتخابات این کشور شده و «تحولات منفی در روند انتخابات» را علت عدم رضایت خود از عملکرد این نهاد عنوان کرده‌اند.

بیشتر این نمایندگان که طرفدار نیروهای تحت فرماندهی ژنرال کودتاچی خلیفه حفتر در شرق لیبی هستند، خواستار تشکیل جلسه مجلس و آغاز تحقیقات از عملکرد کمیسیون عالی انتخابات شده‌اند.

گفتنی است دادگاهی در زاویه در ۳۰ نوامبر شکایات مبنی بر نامزدی خلیفه حفتر در انتخابات ریاست جمهوری لیبی را پذیرفته و تحقیقات در این باره را آغاز کرده است.

دادگاه مذکور باید نتایج تحقیقات خود را به کمیسیون عالی انتخابات لیبی ارائه کند. کمیسیون عالی انتخابات لیبی تنها نهاد مسؤول برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لیبی به شمار می‌رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها