اتحادیه اروپا: مذاکرات وین ششم دی از سر گرفته می‌شود

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین ششم دی از سر گرفته می‌شود
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 15:01

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد، دور جدید مذاکرات وین با موضوع برجام 27 دسامبر (ششم دی) برگزار می‌شود.

العالم - اروپا ایران

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین تاریخ دور جدید مذاکرات با موضوع توافق هسته‌ای برجام را اعلام کرد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام روز پنجشنبه (امروز) در پیامی وییتری درباره دور جدید مذاکرات وین توضیحاتی داد.

معاون «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این توییت نوشت: «مذاکرات وین از دوشنبه (ششم دی) از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد».

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین افزود: «این مهم است که سرعت مسائل کلیدی باقیمانده را افزایش دهیم و با همکاری نزدیک با ایالات متحده به جلو برویم. به دور هشتم خوش آمدید».

خطیب‌زاده درباره خوشبینی به آینده مذاکرات که سؤال یکی از خبرنگاران بود گفت: ما در عملیات‌های روانی برای اعلام خوشبینی یا بدبینی وارد نمی‌شویم. برخی از این اعلام‌‌ها بخشی از عملیات‌ روانی است. کاملا روشن است در معماری که برخی از طرف‌های آمریکایی و اروپایی انجام می‌دهند، برخی سیاه نمایی‌ها لحظه‌ای و یا عدم خوشبینی‌های روزانه یا خوشبینی‌ها لحظه‌ای برای تاثیر در اتاق‌های گفت‌وگو است.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: در طول مذاکرات ما همواره به نتیجه فکر می‌کنیم، گفت‌وگوها را با اراده و خوشبینی پیگیری می‌کنیم، ولی به نیات طرف مقابل یعنی آمریکا خوشبین نیستیم و متاسفانه برخی از کشورهای عضو تروئیکا مایلند بیش از حد دوران دوریشان از ترامپ را با نزدیکی به مواضع شبیه ترامپ امروز دولت آقای بایدن جبران کنند. فکر می‌کنیم راه درست این است که از قضاوت زودهنگام اجتناب کنیم و همه انرژی و توان را بگذاریم که به نتیجه برسیم. در ۱۲ و ۱۳ روز گفت‌وگوهای دور هفتم ما به رغم این‌که طرف مقابل کارزاهایی عمومی علیه گفت‌‌وگوها صورت داد ما همه انرژی خود را معطوف کردیم که آن متن در دور هشتم مبنای گفت‌وگو قرار بگیرد.

وی بیان کرد: ما با این امید به گفت‌وگو می‌رویم که اگر طرف مقابل با اراده رفع تحریم‌ها به صورت موثر و راستی آزمایی شده وارد شود در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسیم.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری بیست و نهم آذرماه با خبرنگاران درباره دور جدید مذاکرات وین اظهارنظر کرده بود.

خطیب زاده گفته بود: «توافق جمعی این شد که این گفت‌وگوها متوقف شود و اعیاد مسیحیان و کریسمس تمام شود و بعد براساس اعلام انریکه مورا همه برگردند».

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: «در طول مذاکرات ما همواره به نتیجه فکر می‌کنیم، گفت‌وگوها را با اراده و خوشبینی پیگیری می‌کنیم ولی به نیات طرف مقابل یعنی آمریکا خوشبین نیستیم»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها