رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷؛

بازتاب رزمایش اقتدار ایران در رسانه های روسیه/ اینترفاکس: اصابت موشک ایرانی به راکتور هسته ای دیمونا اسراییل/ اسراییل و پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های ایرانی

بازتاب رزمایش اقتدار ایران در رسانه های روسیه/ اینترفاکس: اصابت موشک ایرانی به راکتور هسته ای دیمونا اسراییل/ اسراییل و پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های ایرانی
شنبه 4 دی 1400 - 11:32

رسانه های روسیه، رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به صورت گسترده بازتاب داده و گزارش دادند که ایران اقتدار و توانمندی خود در عرصه موشکی را با پرتاب موشک های بالستیک پیشرفته به نمایش گذارد و به اسراییل هشدار داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

خبرگزاری اینترفاکس روز شنبه در گزارشی خاطرنشان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مرحله نهایی رزمایش پیامبر پیامبر اعظم(ص)۱۷ چندین فروند موشک های بالستیکی و کروز پرتاب کرد.

در این گزارش که همراه با فیلمی از پرتاب موشک ها در رزمایش پیامبر پیامبر اعظم(ص)۱۷ بود، با اشاره به سخنان سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته شد: رزمایشی که ایران در این هفته در منطقه خلیج فارس برگزار کرد، هشدار به اسراییل است.

رسانه روسی نوشت: این ژنرال ایرانی مقامهای رژیم صهیونیستی را از ارتکاب هرگونه خطایی برحذر داشت.

در گزارش اینترفاکس با اشاره به پرتاب موشک های بالستیکی و کروز در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷ خاطرنشان شده، ایران توانمندی موشکی خود را به عنوان عامل مهم بازدارنده و انتقام گیری در صورت آغاز هرگونه جنگ می داند.

این رسانه روسی نوشت: تلویزیون ایران هدفی را که یکی از موشک های ایرانی پرتاب شده در رزمایش به آن اصابت کرده بود نشان داد که شکل ظاهری آن به راکتور هسته ای دیمونا اسراییل شباهت داشت.

در گزارش اینترفاکس یادآوری شد که رزمایش پنج روزه سپاه پاسداران با عنوان پیامبر اعظم(ص)۱۷ روز دوشنبه آغاز شد و در آن واحدهای نیروی زمینی و دریایی و هوایی شرکت کردند.

شلیک همزمان ۱۶ موشک بالستیک

رسانه روسی آژانس اخبار فدرال روسیه موسوم به "فان"، نیز رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷ را بازتاب داد و با انتشار گزارش خاطرنشان کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش ۱۶ موشک بالستیکی زمین -زمین پرتاب کرد.

این رسانه روسی نوشت: موشک ها از جزیره کیش به سوی منطقه ای به نام فرور پرتاب شده و برد موشک ها بین ۳۵۰ تا ۲ هزار کیلومتر بود که امکان هدف قرار دادن رژیم صهیو نیستی و پایگاه های آمریکا در منطقه خلیج فارس را فراهم می کند.

در گزارش فان به نقل از سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته شد: رزمایش پیامبر اعظم (ص) پاسخ به تهدیدهای گسترده اخیر مقامات اسراییل علیه ایران بود.

این رسانه روسی خاطرنشان کرد که رزمایش پنج روزه از روز ۲۰ ماه دسامبر در استان های بوشهر، هرمزگان و خوزستان در ساحل خلیج فارس آغاز شد.

آژانس اخبار فدرال روسیه بااشاره به سخنان اخیر سردار باقری نوشت: ایران احتمال حمله اسراییل را که ممکن است برای ناکام گذاردن مذاکرات وین صورت گیرد، رد نمی کند.

«ایران با برگزاری این رزمایش قدرت و توانمندی نظامی خود و آمادگی رزمی خود را نشان داد و در آن از تسلیحات جدید خود استفاده کرد.»

هشدار ایران به مقامهای رژیم صهیونیستی

تارنمای «کراسنایا وسنا» نیز در مقاله ای با عنوان «ایران به مقامهای رژیم صهیونیستی هشدار داد» نوشت: رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ که ایران این هفته برگزار کرد هشداری به اسراییل بود.

این رسانه روسی گزارش داد، سپاه پاسداران در رزمایش خود موشک های بالستیک و بالدار پرتاب کرد.

کراسنایا وسنا به نقل از سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران نوشت: این رزمایش حامل پیام دقیق و جدی است و هشداری به رژیم صهیونیستی است که مرتکب اشتباه نشوند. اگر آنها گام نادرست بردارند ما دستشان را قطع می کنم.

در این گزارش آمده است، ایران در مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ شانزده فروند انواع موشک ها را بطور همزمان پرتاب کرد و همه موشک ها به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرد.

این رسانه روسی خاطرنشان کرد که اسراییل با تلاش های قدرت های جهانی برای احیای برجام مخالفت می کند وم از مدتها پیش ایران را تهدید نظامی می کند.

علاوه بر آن وزیر جنگ اسراییل پیشتر از قدرت های جهانی خواسته بود تا به ایران اجازه ندهند در مذاکرات هسته ای که به درخواست تهران در آن وقفه کوتاه صورت گرفته است، وقت خود را هدر دهند.

کراسنایا وسنا نوشت: اسراییل تنها دارنده زرادخانه هسته ای در خاورمیانه است اما با این حال بطور رسمی داشتن سلاح هسته ای را اعلام نمی کند.

اسراییل و پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های ایرانی

تارنمای روسی او.اس.ان روز شنبه در گزارشی به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در جنوب ایران اشاره کرد و نوشت: فرمانده سپاه پاسداران، این رزمایش را هشدار به سران اسراییل خواند.
در این گزارش آمده است: در جریان رزمایش، نیروهای ایرانی موشک های بالستیکی و کروز پرتاب کردند که جمهوری اسلامی ایران آن را عامل بازدارنده در برابر نیروی انتقامجوی آمریکا و سایر دشمنان ایران می خواند.

تارنمای او.س.ان نوشت: ایران موشک هایی با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر در اختیار دارد که با آن می تواند اهداف مستقر در اسراییل و پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد.

مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک برد بلند، میان‌برد و کوتاه‌برد نیروی هوافضای سپاه به سمت اهداف از پیش تعیین شده انجام شد. در این مرحله از رزمایش موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار مواضع حساس شبیه‌سازی‌شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

پربیننده ترین خبرها