در حمایت از فلسطینیان دربند صهیونیست ها صورت گرفت؛

راهپیمایی روز خشم فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی

راهپیمایی روز خشم فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی
شنبه 4 دی 1400 - 12:29

شهرهای فلسطین روز جمعه شاهد مشارکت گسترده اعتراضی در حمایت از زندانیان به ویژه زنان در بند رژیم صهیونیستی بود که از خشونت‌های شدید زندانبانان رژیم غاصب اشغالگر رنج می‌برند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روز شنبه پایگاه خبری «عربی۲۱»، به دنبال فراخوان فعالیت‌های ملی و مردمی و جناح‌های فلسطینی با تاکید بر بسیج عمومی با شعار «زندانیان، خط قرمز» که خواستار مشارکت گسترده مردمی در روز جمعه در کرانه باختری، نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی و خارج از این کشور شده بودند، بسیاری از فلسطینی ها در مرکز شهر رام الله در حمایت فلسطینیان دربند رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.

معترضان در این راهپیمایی بر لزوم اعلام خشم نسبت به سرکوب شدید در زندان‌های اشغالگران که حدود ۵ هزار و ۵۰۰ اسیر زن و مرد فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند، تاکید کردند.

همزمان با این فراخوان یک کاربر در توئیتی نوشت: سازمان زندانیان درباره زندانی به نام «هشام ابو هواش» که ۱۳۰ روز در اعتصاب به سر می برد، هشدار داده است که به دلیل آسیب به عملکرد اندام های حیاتی وی چون قلب، کبد، کلیه ها و ریه ها ممکن است منجر به مرگ یا آسیب سیستم عصبی وی شود.

جنبش جوانان «الحراک الشبابی» در شهر «الخلیل» و «طولکرم» نیز در توئیتی با عنوان (کتلتنا عزنا-islamickutla@) با دعوت عمومی از مردم نوشت: جنبش جوانان در شهر الخلیل و طولکرم از شما دعوت می کند تا در فعالیت های حمایتی و پشتیبانی از زندانیان در زندان های اشغالی شرکت کنید. تجمع بعد از نماز جمعه در میدان ابن رشد و جمال عبدالناصر.

«هشام ابومحفوظ» (Abumahfouzh@)از فعالان فلسطینی و معاون دبیر کنفرانس مردم فلسطینیان خارج از کشور نیز در توئیتی از فلسطینیان خارج از کشور و مردم آزاده جهان خواست تا در حمایت از زندانیان زن و مرد دربند رژیم اشغالگر قدس راهپیمایی کنند و جمعه را روز خشم گسترده عمومی بدانند.

جنبش ملی «الأسیره» (Freethemall۶@) نیز در توئیتی نوشت: از توده‌های مردم می خواهیم که همبستگی خود را با زندانیان دربند رژیم غاصب صهیونیست اعلام کنند و فردا با شعار «زندانیان زن ما خط قرمز هستند» در جمعه خشم شرکت کنند.

همزمان با این راهپیمایی پایگاه خبری «شمس نیوز» (shmsnews@) به نقل از «ناهید الفاخوری»، مدیر دفتر اطلاع رسانی زندانیان، تاکید کرد که شأن و منزلت زندانیان ما و زنان زندانی ما بالاتر از هر چیز دیگری است و شرکت گسترده مردم در این راهپیمایی حداقل کاری است که در حمایت از زندانیان انجام می شود.

پیش از این نیز گروه های مقاومت فلسطین از توده های مردم خواسته بودند تا رویارویی با دشمن صهیونیستی را تشدید کنند و کرانه باختری اشغالی را در مقابل اشغالگران به آتش بکشند.

اداره زندانهای رژیم اشغالی در بحبوحه ترس از سرنوشت دهها نفر از زندانیان فلسطینی به سرکوب گسترده، وحشیانه و شدید خود علیه زندانیان فلسطینی ادامه می دهد.

نیروهای سرکوبگر در زندان «الدامون» زنان زندانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند که یکی از زندانیان زن بر اثر این ضرب و شتم وحشیانه بیهوش شد و سربازان اشغالگر در جریان حمله به تعدادی از زندانیان زن، حجاب آنها را برداشتند.

بر اساس گزارش باشگاه اسرای فلسطینی، زندانیان زن در زندان های رژیم صهیونیستی مورد انواع آزار و شکنجه ها قرار می گیرند، به ویژه اینکه در هنگام دستگیری هدف گلوله قرار می گیرند و با روش های مختلف شکنجه جسمی و روحی و تحت بازجویی قرار می گیرند.

مقام ها و گروه های فلسطینی بارها در مناسبت های مختلف به ویژه در شرایط شیوع کرونا خواستار آزادی زندانیان فلسطینی از جمله زندانیان زن، بیمار و مسن شدند.

حماس: فشار بر اسرا، به انفجار اوضاع در خارج از زندان‌ها منجر خواهد شد

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش پیامی شدید اللحن در مورد اسرا برای رژیم صهیونیستی ارسال و تاکید کرده که هرگونه اعمال فشار بر اسرای فلسطینی، ممکن است به انفجار اوضاع در خارج از زندان‌ها منجر شود.

صالح العاروری در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای الاقصی تصریح کرد که ما اکنون در یک نبرد همه جانبه با دشمن صهیونیستی هستیم و ممکن است تنش و درگیری‌ها در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی به خارج از آن منتقل شود.

العاروری اظهار داشت که اسرای فلسطینی به سازمان زندان‌های صهیونیستی ابلاغ کرده‌اند که اگر در در اقدامات و مجازات‌های اعمال شده بر بانوان اسیر تجدیدنظر نکند، وارد نبردی نامحدود و همه‌جانبه علیه این رژیم خواهند شد.

وی تصریح کرد که جنبش متبوعش به تماس با طرف‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور مطلع ساختن آنان از وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها