هشدار پاپ درباره سکوت و انفعال جهانی در قبال یمن و فلسطین

هشدار پاپ درباره سکوت و انفعال جهانی در قبال یمن و فلسطین
شنبه 4 دی 1400 - 16:55

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی به مناسبت کریسمس درخصوص عادی شدن بحران‌ها و سکوت در برابر مصیبت‌های عظیم در نقاط مختلف جهان هشدار داد.

العالم - اروپا

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان روز شنبه (امروز) درخصوص اجتناب از تعامل در سطح بین‌المللی و بی‌تفاوتی و سکوت در قبال تراژدی در مناطق مختلف جهان هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پاپ در پیام خود به مناسبت کریسمس با گلایه از فردگرایی و خودداری از تعاملات اجتماعی گفت: «در سطح بین‌المللی نیز خطر اجتناب از تعامل وجود دارد و این خطر وجود دارد که بحران‌های پیچیده فعلی، به‌جای اینکه مسیر گفت‌وگو را بیشتر کند، آن را کوتاه کند. این در حالی است که فقط این مسیر می‌تواند به راه‌حلی برای درگیری‌ها و ایجاد منافعی پایدار برای همگان ختم شود».

او با اشاره به درگیری‌ها در یمن، فلسطین اشغالی، افغانستان، اوکراین، سودان و دیگر نقاط جهان گفت:‌ «همچنان شاهد شمار زیادی از درگیری‌ها، بحران‌ها و مخالفت‌ها هستیم، به‌طوری که انگار پایانی ندارند».

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود:‌ «تا زیادی به این [بحران‌ها] عادت کرده‌ایم، به‌طوری که مصیبت‌های عظیم در سکوت می‌گذرند و ما با خطر نشنیدن صدای گریه رنج و اندوه شمار زیادی از برادران و خواهرانمان مواجه هستیم».

رویترز نوشت، پاپ فرانسیس در مقاطع مختلف سخنرانی دو صفحه‌ای خود که از روی بالکن کلیسای «سنت پیتر» انجام شد، یازده بار از کلمه «گفت‌وگو» استفاده کرده و از خداوند خواست «مانع از بروز درگیری طولانی» در اوکراین شود.

او در ادامه از مردم جهان درخواست کرد در برابر مهاجران، پناهجویان، افراد بی‌سرپناه، زندانیان سیاسی و زنان قربانی خشونت بی‌تفاوت نباشند و از رهبران جهان نیز درخواست کرد محیط زیست را برای استفاده نسل‌های بعدی حفظ کنند.

پاپ فرانسیس اواخر آذرماه نیز گفته بود برای «اوکراین عزیز و تمام کلیساها و جوامع مذهبی و تمام مردم این کشور» دعا می‌کند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد «تنش‌ها در آنجا از طریق گفت‌وگوهای جدی بین‌المللی و نه با تسلیحات، حل‌وفصل شوند».

پاپ افزود: «استفاده از تسلیحات راهی نیست که باید انتخاب شود. باشد که کریسمس امسال صلح را به اوکراین بیاورد».

فارس

پربیننده ترین خبرها