۱۰ هزار نظامی روسیه پس از رزمایش در مرز اوکراین به پایگاه‌‌ها برگشتند

۱۰ هزار نظامی روسیه پس از رزمایش در مرز اوکراین به پایگاه‌‌ها برگشتند
شنبه 4 دی 1400 - 17:09

به دنبال پایان رزمایش ارتش روسیه در کریمه و برخی دیگر از مناطق مرزی با اوکراین، ۱۰ هزار نظامی روس به پایگاه‌های خودشان برگشتند.

العالم - اروپا

منابع رسانه‌ای روسیه به نقل از ارتش این کشور خبر دادند که رزمایش نظامی این کشور در نزدیکی مرز اوکراین پایان یافت.

شبکه «پرس‌‌تی‌وی» در خبری به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد، ۱۰ هزار نیروی نظامی روسیه بعد از پایان رزمایش در نزدیکی اوکراین به پایگاه‌های نظامی خود برگشتند.

این رسانه به نقل از ارتش روسیه خبر داد، بعد از رزمایش‌های چند هفته‌ای ارتش روسیه در نزدیکی مرز اوکراین بیش از 10 هزار نظامی روسی به پایگاه‌های نظامی خود برگشتند.

در این گزارش اعلام شد، مرحله‌ای از هماهنگی رزمی لشکرها، خدمه رزمی، جوخه‌ها در یگان‌های موتوری به پایان رسید. بیش از ۱۰ هزار نظامی از قلمرو منطقه رزمایش تسلیحات ترکیبی به سمت استقرار دائمی خود رهسپار خواهند شد.

طبق گزارش اینترفاکس، رزمایش‌های روسیه در چند منطقه نزدیک به اوکراین از قبیل شبه جزیره کریمه برگزار شد.

طی هفته‌های اخیر رسانه‌های آمریکایی-غربی بارها درباره به صورت پر حجم درباره حمله روسیه به اوکراین با توجه به استقرار بیش از هزاران نظامی روسیه در نزدیکی مرز دو کشور تبلیغات منفی کرده بودند.

مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، مسئولان آمریکا و دیگر کشورهای غربی بارها ادعا کردند که مسکو در تدارک برای حمله به اوکراین است.

روسیه ضمن رد این ادعاها اعلام کرد که استقرار نیروهای نظامی این کشور در تمامیت ارضی روسیه کاری قانونی است و کشورهای خارجی حقی برای دخالت در این موضوع ندارند.

مقام‌های مسکو همچنین طی هفته‌های اخیر بارها به واشنگتن و غربی‌ها درباره تشدید حضور در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده و عضویت احتمالی اوکراین در ناتو را خط قرمز خوانده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها