رایزنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه عمان با امیر عبداللهیان درباره روابط دوجانبه و مسایل منطقه / اعلام آمادگی ایران برای گفتگو با کشورهای منطقه

رایزنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه عمان با امیر عبداللهیان درباره روابط دوجانبه و مسایل منطقه / اعلام آمادگی ایران برای گفتگو با کشورهای منطقه
شنبه 4 دی 1400 - 16:53

معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان روز شنبه با حسین اميرعبداللهيان وزير امور خارجه كشورمان در تهران ديدار و گفتگو کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

شیخ خلیفه الحارثی معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان كه براي شرکت در نشست كميته مشترك مشورتهاي راهبردي در تهران به سر مي برد امروز (شنبه) با حسین اميرعبداللهيان وزير امور خارجه كشورمان ديدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، بهبود و گسترش روابط با همسایگان را اولویت سیاست خارجی دولت رئيسي دانسته و در این بین جایگاه ویژه عمان در میان همسایگان را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار بر ضرورت تلاش دو طرف برای ارتقای حجم روابط تجاری میان دو کشور در سطح روابط دوستانه فی‌مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان، جمهوری اسلامی را پایبند به گفتگو و اتخاذ راه حل های سیاسی برای حل مشکلات دوجانبه و منطقه ای دانست و بر آمادگی کشورمان برای گفتگو با کشورهای منطقه در راه ارتقای روابط دوجانبه تصریح کرد.

امیر عبداللهیان ابراز امیدواری کرد با تلاش های همه کشورهای منطقه به ویژه ایران و عمان، زمینه لازم برای پایان بحران یمن فراهم شود.

الحارثی معاون وزارت خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای پایان هر چه سریع تر بحران یمن، اعلام کرد کشورش از مسیرهای صلح آمیز و مذاکره برای کاهش مشکلات منطقه ای استقبال و حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها