اردوغان: ترکیه را به 10 اقتصاد بزرگ دنیا مبدل می‌کنم

اردوغان: ترکیه را به 10 اقتصاد بزرگ دنیا مبدل می‌کنم
يکشنبه 5 دی 1400 - 00:19

رئیس جمهور ترکیه وعده داد که این کشور را در میان ده اقتصاد برتر دنیا قرار خواهد داد.

العالم-ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه وعده داد که ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری و تولید به رشد خود ادامه دهد.

به نوشته وبگاه «احوال» «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنان خود مدعی شد که دولت وی این کشور را به یکی از ۱۰ اقتصاد برتر جهان تبدیل می‌کند. سخنان رئیس جمهور ترکیه در حالی مطرح می شود که این کشور در بحران اقتصادی با تورم شدید و افت ارزش لیر ترکیه برابر دلار در سال جاری مواجه بود.

اردوغان در سخنان خود گفت: «ما بیش از هر زمان دیگری به هدف خود برای تبدیل ترکیه به یکی از ۱۰ اقتصاد برتر جهان نزدیک هستیم. تنها چیزی که می‌خواهیم این است که اطمینان حاصل کنیم کشورمان از طریق سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، صادرات و مازاد حساب جاری به رشد خود ادامه می‌دهد و از این طریق به اهداف خود در اسرع وقت دست یابیم.»

اردوغان روز شنبه سیاست‌های مالی خود را تکرار کرد و گفت که این سیاست برابر کسانی که منتظر سقوط اقتصاد ترکیه هستند، موفق بوده است. اردوغان گفت: «من یک اقتصاددان هستم، این شغل من است.»

و بگاه ترکیه‌ای «دووار» نیز روز شنبه در مطلبی به ناکارآمدی دولت ترکیه و حزب حاکم این کشور اشاره کرد و نوشت، دو روز گذشته رئیس جمهور ترکیه و حامیانش از افزایش ارزش لیر ترکیه برابر دلار خوشحال شدند، با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که این خوشحالی نابجاست. نه تنها بحران ارزی ایجاد شده، بلکه طی دو دهه گذشته حزب حاکم عدالت و توسعه، مردم ترکیه را فقیرتر کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است، بهبود وضعیت لیر کمک چندانی به مردم ترکیه در بازار داخلی نکرده است. لیر برابر دلار بهبود یافته، اما قیمت‌ها و تورم همچنان در حال افزایش است. پیش بینی می‌شود حمل و نقل و منسوجات هر دو به زودی گران شوند و بیکاری جوانان همچنان در سطوح بیسابقه است. میلیون‌ها خانوار متکی به رفاه و حمایت اجتماعی هستند، در حالی که میلیون‌ها کودک سرد و گرسنه می‌خوابند. دولت اردوغان اقتصادی ایجاد کرده که در آن جوانان رویای رفتن به خارج از کشور را در سر می‌پرورانند و حداقل دستمزدها برای خرید کالاهای اساسی کافی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها