شمار موارد ابتلای محلی به کووید-19 در چین به بالاترین سطح در 21 ماه گذشته رسید

شمار موارد ابتلای محلی به کووید-19 در چین به بالاترین سطح در 21 ماه گذشته رسید
يکشنبه 5 دی 1400 - 07:42

شهر «شیان» در شمال‌غربی چین به کانون جدید شیوع کووید-19 در این کشور بدل شده است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، چین بیشترین افزایش روزانه ابتلای محلی به کووید-19 را در 21 ماه گذشته گزارش کرد. دلیل این امر، بیش از 2 برابر شدن موارد ابتلا در شهر شمال‌غربی «شیان» عنوان می‌شود.

بر اساس آمارهای رسمی که روز یکشنبه منتشر شد، این شهر 13 میلیونی که وارد چهارمین روز قرنطینه شده است، 155 مورد ابتلای محلی را در 24 ساعت اخیر ثبت کرد. این آمار در روز پیش از آن، 75 نفر بود. با این حساب، چین 158 مورد محلی ابتلا به کووید-19 را ثبت کرد که بالاترین میزان از زمانی محسوب می‌شود که این کشور موفق شد شیوع سراسری کووید-19 را در اوایل سال 2020 مهار کند.

شهر شیان با 485 مورد محلی ابتلای گزارش‌شده از 9 تا 25 دسامبر، مطابق با سیاست پکن مبنی بر مهار سریع هرگونه ابتلا، اقدامات گسترده‌ای را برای مهار شیوع این بیماری اعمال کرده است. ساکنان نمی‌توانند بدون تایید کارفرمایان یا مقامات محلی شهر را ترک کنند و چندین دور آزمایش گسترده برای شناسایی موارد ابتلا انجام شده است.

این شهر هیچ ابتلای ناشی از سویه اومیکرون را گزارش نکرده است اگرچه مقامات چینی تعداد انگشت‌شماری از موارد ابتلا به این سویه را در میان مسافران بین‌المللی و در جنوب کشور گزارش کرده اند.

با احتساب موارد غیر محلی و مسافرتی، چین 206 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را در 25 دسامبر (شنبه) گزارش کرد. این آمار برای یک روز پیش از آن، 140 مورد نفر بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها