تارنمای آمریکایی هیل منتشر کرد/ فهرست ۱۰ جانشین احتمالی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

تارنمای آمریکایی هیل منتشر کرد/ فهرست ۱۰ جانشین احتمالی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴
يکشنبه 5 دی 1400 - 16:32

کاخ سفید تاکنون بارها عنوان کرده که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند اما سن بالای او موضوع جانشین احتمالی وی را از حزب دموکرات مطرح کرده است.

العالم ـ آمریکا

تارنمای آمریکایی هیل فهرستی از ۱۰ نفر از دموکرات های احتمالی جانشینی بایدن را منتشر کرده و نوشته، در حالی که کمتر از یک سال به انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ باقی مانده است ابهاماتی درباره موفقیت دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۴ مطرح است.

بایدن در آغاز دور دوم ریاست جمهوری اش ۸۲ ساله خواهد شد و تاکنون هم مسن ترین رییس جمهوری آمریکا محسوب می شود.

مهم تر از همه، بایدن با یک دستور کار و برنامه مسکوت مانده در کنگره، کاهش میزان محبوبیتش در نظرسنجی ها و تداوم همه گیری کرونا و چالش های مربوط به آن مواجه است.

حال اگر بایدن نتواند در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود، ۱۰ نفر از اعضای حزبش این شانس را دارند تا خود را در این انتخابات نامزد کنند:

کامالا هریس

معاون رئیس جمهوری آمریکا ظاهرا محتمل ترین جانشین بایدن در صورتی است که او دیگر نتواند ادامه دهد. بسیاری بر این باورند که انتخاب هریس به عنوان معاون نشان می دهد که وی قرار است مشی وی را دنبال کند.

نظرسنجی درباره انتخابات مقدماتی حزب دموکرات بدون حضور بایدن که از سوی شرکت مورنینگ کانسالت انجام شد نشان داد ۳۱ درصد از هریس حمایت می کنند اما هریس همچنین با نگرش های منفی نسبت به نحوه عملکردش به عنوان معاون رئیس جمهوری مواجه است و به تازگی تعدادی از کارکنان او دفتر معاونت ریاست جمهوری را ترک کرده یا قصد دارند تا پایان سال ۲۰۲۱ آنجا را ترک کنند.

هریس هفته پیش در یک مصاحبه گفت که با بایدن درباره امکان رقابت دوباره او در انتخابات ۲۰۲۴ صحبتی نکرده است.

پیت بوتیجج

در نظرسنجی شرکت مورنینگ کانسالت، وزیر حمل و نقل آمریکا در رتبه دوم در انتخابات مقدماتی قرار گرفت و توانست ۱۱ درصد آرا را کسب کند. بوتیجج در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در ایالت ایاووا توانست ارا الکترال کالج را پیروز شود و در رای گیری های عمومی با اختلاف کمتری در مقابل برنی سندرز شکست خورد.

الیزابت وارن

سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست آمریکا رقیب پیشتاز انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰ بود و هنوز هم یکی از چهره های بانفوذ این حزب محسوب می شود. وی همچنین به دلیل عضویت در جناح ترقی خواه حزب دموکرات شهرت دارد.

وی در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۰ رقیب اصلی سندرز از جناح ترقی خواه بود اما سندرز احتمال رقابت دوباره در انتخابات ۲۰۲۴ را بعید دانسته است.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت نشان داد وارن در رتبه سوم قرار دارد و در کسب حمایت رای دهندگان احتمالی انتخابات مقدماتی ۸ درصد آرا را کسب خواهد کرد. وی گفته قصد دارد بار دیگر در انتخابات سنا شرکت کند.

الکساندر اوکاسیو کورتس

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین رهبری با نفوذ در جناح ترقی خواه حزب ترقی خواه این حزب است و جایگاه او در حزب دموکرات رو به ارتقا است.

در نظرسنجی مورنینگ کانسالت وی نیز توانست ۸ درصد حمایت رای دهندگان احتمالی انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ را کسب کند.

وی ۳۲ ساله است و واجد شرایط رقابت در انتخابات سال ۲۰۲۴ خواهد بود. با این حال به نظر می رسد در مصاحبه با سی ان ان هر گونه جاه طلبی برای کسب کرسی ریاست جمهوری را نفی کرده است.

با این حال به طور کامل ایجاد چالش برای رهبر اقلیت سنا چارلز شومردر انتخابات مقدماتی را تکذیب نکرده است.

کوری بوکر

سناتور آمریکایی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شرکت کرد. وی سپس در انتخابات آیووا در ژانویه ۲۰۲۰ کناره گیری کرد. با این حال او یکی از مشهورترین چهره ها در حزب دموکرات به ویژه در سنای امریکا است و در نظرسنجی مورنینگ کانسالت توانست ۵ درصد حمایت رای دهندگان احتمالی حزب دموکرات را کسب کند.

گوین نیوسام

گمانه زنی ها درباره احتمال نامزدی فرماندار کالیفرنیا افزایش یافته است. وی سپتامبر گذشته از تلاش ها برای برکناری اش جان سالم به در برد. وی در نظرسنجی مورنینگ کانسالت توانست فقط ۳ درصد رای دهندگان احتمالی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات را کسب کند. وی نیز در مصاحبه ای با شبکه سی بی سی نیوز گفته که تلاش برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری فعلا در برنامه او نیست.

امی کلوبشار

این سناتور دموکرات یکی دیگر از نامزدهای رقیب در انتخابات اولیه حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰ بود که عملکرد موفقی داشت و در انتخابات مقدماتی نیوهامشایر در رتبه سوم قرار گرفت.

در نظرسنجی اخیر مورنینگ کانسالت وی از نظرکسب حمایت رای دهندگان احتمالی در انتخاباتی مقدماتی آینده تنها ۳ درصد آرا را کسب کرد.

استیسی آبرامز

استیسی آبرامز نامزد دموکرات فرمانداری جورجیا از بیان جاه طلبی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ابایی نداشته است و در مصاحبه با سی بی سی نیوز این را تایید کرده است.

آبرامز از زمانی که در انتخابات مقدماتی فرمانداری جورجیا سال ۲۰۱۸ در برابر برایان کمپ فرماندار جمهوریخواه شکست خورد، قدرت سیاسی خود را افزایش داده است. او نقش اصلی را در نبرد برای تبدیل جورجیا از قرمز به آبی در سطوح ریاست جمهوری و سنا در سال گذشته از طریق سازمان متبوعش موسوم به مبارزه عادلانه ایفا کرده است.

روی کوپر

فرماندار ایالت کالیفرنیای شمالی نیز به عنوان فرماندار دموکرات در یک ایالت قرمز احتمال رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را افزایش داده است. نیویورک تایمز اوایل ماه جاری گزارش داد که دموکرات ها وی را تشویق می کنند که رقابت در انتخابات ریاست جمهوری را مدنظر داشته باشد.

با این حال بر اساس گزارش نیویورک تایمز، وی گفته انتظار دارد بایدن در سال ۲۰۲۴ رقابت کند و از او حمایت می کند.

میچ لندریو

شهردار سابق نیوارلئان یکی دیگر از دموکرات های سرشناسی است که از سوی برخی به عنوان نامزد احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ در صورت رقابت نکردن بایدن مطرح شده است.

وی به تازگی به عنوان مسئول اجرای طرح زیرساخت های بایدن منصوب شد. در سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ فرماندار بوده و خواهر او نیز سناتور مری لندریو قبلا در حزب دموکرات بوده است.

پربیننده ترین خبرها