در گفتگو با العالم مطرح شد؛

فعالیت زنان جنبش حماس برای اعلام همبستگی با زنان اسير   

فعالیت زنان جنبش حماس برای اعلام همبستگی با زنان اسير    
يکشنبه 5 دی 1400 - 21:13

جنبش زنان حماس برای اعلام همبستگی با زنان دربند در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل که تحت حملات شدید مسئولان زندان قرار دارند، دست به تجمع زد.

العالمفلسطین اشغالی

هنوز موضوع تجاوز به زنان دربند، طنین انداز است در همین راستا جنبش زنان حماس با اقدامی خشمگین به یاری زنان دربند در زندان‌های اشعالگران آمد و بر لزوم حرکت نهادهای بین المللی برای مهار تجاوز اشغالگران تاکید کرد.

نسرین ابوکمیل اسیر آزاد شده فلسطینی در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: این بار حمله سخت‌تر از قبل و از تمام دورانی بود که من پشت سر گذاشتم. آنها می خواهند از طریق زنان دربند دیگر اسرا را در تنگنا قرار دهند و می خواهند با فشار بر زنان دربند از اسرا انتقام بگیرند و به خوبی می دانند زنان دربند، خط قرمز هستند.

کفاح الرملی، مسئول روابط ملی جنبش زنان حماس، در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: برای کشورهای عربی شرم آور است که زنان در بند پشت میله های زندان اشغالگران هستند و آنها را به حال خود گذاشته اند.

شاید تحصن های دائمی در برابر مقر کمیته بین المللی صلیب سرخ پیامی به جهان باشد تا از عهد و پیمان های خود که توسط اشغالگران زیر پا گذاشته می شود، محافظت کند.

در حالی که زنان غزه برای نفوذ در دیوارهای زندان و لمس درد زنان در بند، پیام خود را ارسال می کنند ، گردان های قدس نیز پیام خود را به روشی متفاوت می فرستد، و اگر جان اسیر ابوهواش به خطر بیافتد ما با انفجار قریب الوقوعی روبرو هستیم ..

ابوحمزه سخنگوی نظامی گردان های قدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی، پیام هشدارآمیزی به اشغالگران در خصوص لزوم پاسخگویی به خواسته های زندانی هشام ابو هواش پیش از اینکه دیر شود ،داد بویژه که وی پس از 133 روز اعتصاب غذا بخشی از عملکردهای حیاتی خود را از دست داده است..

احمد المدلل، رهبر جنبش جهاد اسلامی به شبکه العالم گفت: این پیامی روشن به رژیم صهیونیستی است که مسئولیت کامل حفظ جان اسیر هشام ابو هواش را بر عهده دارد و ما هرگز اعدام وی را نخواهیم پذیرفت و اگر هشام ابو هواش به این شکل اعدام شود، کل منطقه روی ثبات را نخواهد دید

نسرین راضی، سخنگوی جنبش زنان جنبش الاحرار، به شبکه العالم گفت: یکی از زندانی ها بیش از 130 روز اعتصاب غذا کرده و سکوت وحشتناکی حاکم است و ممکن است هر لحظه شهادتش را اعلام کنند، بنابراین به نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه و نهادهای محلی می گوییم: باید از زندانیان حمایت کنید و صدای آنها را به گوش مردم برسانید

درخواست ابو هواش پایان بازداشت اداری وی است که خودسرانه بود و همه یپمان های بین المللی با ان مخالف است ، زیرا بدون اتهام خاصی است و زندانی به مدتی نامحدود در بازداشت است.

پربیننده ترین خبرها