شروط ترکیه برای خروج از سوریه

شروط ترکیه برای خروج از سوریه
دوشنبه 6 دی 1400 - 10:58

ترکیه بیانیه الکساندر لاورنتیو، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سوریه را درباره اظهارات نمایندگان آنکارا در نشست آستانه را تکذیب کرد.

العالم - ترکیه

در بیانیه نماینده پوتین آمده است که نمایندگان ترکیه در نشست آستانه که چند روز قبل در شهر نور سلطان، پایتخت قزاقستان برگزار شد گفته بودند که نظامیان ترکیه در اولین فرصت سوریه را ترک خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری سوری شام تایمز، روزنامه "حرییت" چاپ ترکیه به نقل از منابع اختصاصی ادعا کرده است که حضور نظامی ترکیه در خطوط مرزی سوریه به منظور مقابله با گروه های تروریستی (منظور پ ک ک) بوده است وهدف آنکارا قبل از هر چیز حفاظت از تمامیت ارضی ترکیه است.

منابع خبری ترکیه گفته اند که شروط آنکارا برای خروج از سوریه به اطلاع همه طرف های شرکت کننده در نشست ویژه سوریه خواهد رسید؛ اما با این حال برخی گروه ها به عمد "پیامهای بسیار واضح" را به روشی منتقل می کنند که برداشت های مختلف را به دنبال دارد.

شروط ترکیه برای خروج از سوریه

روزنامه حرییت نوشت ترکیه برای خروج از سوریه چهار شرط را مطرح کرده است:

  1. موافقت همه طرف های سوری با قانون اساسی جدید به نحوی که حقوق همه اقشار جامعه محفوظ باشد.
  2. ایجاد نظام انتخاباتی که در آن همه اقشار جامعه آزادانه در انتخابات شرکت کنند.
  3. تشکیل دولت قانونی پس از برگزاری انتخابات
  4. اقدام دولت قانونی به نابودی همه سازمانهای تروریستی که به دنبال نقض تمامیت ارضی ترکیه در خطوط مرزی با سوریه هستند و اجرایی کردن این تصمیم

به نوشته این روزنامه، به محض تحقق این 4 شرط، علت حضور نظامی ترکیه در سوریه خود به خود از بین می رود. این روزنامه تأکید کرده است که این شروط همان پیام هایی هستند که تحویل شرکت کنندگان در نشست آستانه شده اند.

پربیننده ترین خبرها