آیا ترکی المالکی سعودی ها را رسوا کرد؟

آیا ترکی المالکی سعودی ها را رسوا کرد؟
دوشنبه 6 دی 1400 - 13:25

انتظار می رفت که عربستان بخواهد حملات هیستریک خود به فرودگاه بین المللی صنعا ومناطق مسکونی یمن را که به شهادت شماری غیر نظامی از جمله چند زن و کودک انجامید، توجیه کند. اما انتظار نداشتیم که این چنین عذری بدتر از گناه بیاورد.

العالم - کشکول

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف تجاوز، "ایران و حزب الله را به اعزام کارشناس و نیرو به فرودگاه صنعا برای کمک به حوثی ها و آموزش شلیک موشک بالستیک و استفاده از پهپاد" متهم کرده است. این در حالی است که جهانیان به اتفاق می دانند که سازمان های وابسته به سازمان ملل در این فرودگاه حاضر بوده و از آن استفاده می کنند و این فرودگاه تنها روزنه ارتباط یمن با دنیای خارج است.

این سخنگو فراموش کرده یا نمی داند که شلیک موشک بالستیک و به پرواز درآوردن پهپاد نیازی به فرودگاه ندارد. همچنین دولت نجات ملی صنعا هم به خوبی می داند که میلیتاریزه کردن این فرودگاه به نفعش نیست.

ویدیویی هم که وی برای اثبات نقش ایران و حزب الله در جنگ یمن منتشر کرده است، ناامیدکننده تر از داستان دروغین میلیتاریزه کردن فرودگاه صنعاست. در این ویدیو هیچ لبنانیی دیده نمی شود و همین امر مایه تمسخر یمنی ها و کارشناسان شده است. ادعای عربستان درباره دخالت ایران وحزب الله در جنگ یمن تلاشی است برای جلب هر چه بیشتر کمک های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دادن رنگ و لعاب فرقه ای به تجاوز این کشور به یمن و در نهایت "تحقیر" عزم ملت یمن که ائتلاف سعودی ومزدوران آن را به زانو درآورده اند.

اما در داخل یمن، به دور از همه داستان ها و نمایش های مسخره ترکی المالکی، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادی کامل استان الجوف در مرز عربستان خبر داده است. بسیاری از ناظران با تأمل در این خبر به این نتیجه رسیده اند که این اقدام در واقع پیامی است برای سعودی ها با این مضمون که تا وقتی که تجاوز متوقف نشود، هیچ نقطه ای از خاک عربستان به خصوص جیزان، نجران و عسیر در امان نخواهد بود.

نمایش تمسخرآمیز ترکی المالکی، شکست وناکامی عربستان را رسواتر کرده است. زیرا سرهم کردن اینهمه دروغ و اتهام های بی اساس، گواهی است بر اینکه عربستان دچار یأس و سرخوردگی شده است لذا جز بافتن دروغ های بزرگ و کشتار زنان و کودکان یمنی، هیچ وسیله ای برای سرپوش گذاشتن بر این همه شکست نیافته است. اما ای کاش مقامات سعودی اشتباه خود را می پذیرفتند و دست از تجاوز به یمن برمی داشتند و به محاصره آن پایان می دادند. این کار تنها راه خروج از این باتلاقی است که به خاطر غرور تکبر و تحقیر دیگران، خود را در آن گرفتار کرده اند.

پربیننده ترین خبرها