کاهش بهای جهانی نفت در پی لغو پروازها

کاهش بهای جهانی نفت در پی لغو پروازها
دوشنبه 6 دی 1400 - 13:28

بهای جهانی نفت به دلیل لغو گسترده پرواز هواپیما‌های مسافربری بر اثر شیوع سویه اومیکرون کرونا کاهش یافت.

العالم - جهان

به گزارش العالم به نقل از رویترز، پس از آن که خطوط هوایی هزاران پرواز خود را در ایالات متحده در تعطیلات کریسمس به دلیل افزایش شیوع کووید-19 لغو کردند، بهای جهانی نفت روز دوشنبه کاهش یافت و بهای نفت خام پایه آمریکا بیش از یک دلار نزول را از سر گذراند.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (پایه آمریکا) با 97 سنت کاهش، معادل 1.3 درصد، به 72 دلار و 82 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 24 سنت کاهش، معادل 0.3 درصد، 75 دلار و 90 سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفتی هفته گذشته پس از آنکه داده‌های اولیه نشان داد سویه اومیکرون کووید-19 ممکن است سطح خفیف‌تری از بیماری را ایجاد کند، 3 تا 4 درصد افزایش یافتند. با این حال، این سویه بسیار قابل انتقال باعث افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در سراسر جهان شده است.

در سه روز گذشته، هزاران مسافر پس از لغو پروازهای خطوط هوایی ایالات متحده در پی کاهش تعداد کارکنان به دلیل شیوع کووید-19 سرگردان شدند.

جفری هالی، تحلیلگر OANDA در این خصوص گفت: «سفر کمتر برابر با فعالیت اقتصادی کمتر در ایالات متحده است و این امر کاهش بهای شاخس وست تگزاس اینترمیدیت را به دنبال دارد.»
به گفته ناظران، بازارهای نفت به طور کلی نسبت به تقاضای کوتاه مدت محتاط هستند.

پربیننده ترین خبرها