حزب الله:ادعاهای پوچ سخنگوی ائتلاف سعودی ارزش پاسخگویی ندارد

حزب الله:ادعاهای پوچ سخنگوی ائتلاف سعودی ارزش پاسخگویی ندارد
دوشنبه 6 دی 1400 - 22:48

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به ادعای سخنگوی ائتلاف سعودی درباره نقش این جنبش در یمن پاسخ داد.

العالم - لبنان

حزب الله لبنان به ادعای اخیر سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی درباره این جنبش پاسخ داد.

به گزارش المنار حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی متجاوزان سعودی به یمن آمده بود و در آن از شواهد نقش حزب الله در یمن چیزهایی عنوان شد، مطالبی بی اهمیت و پوچ است که ارزش اظهار نظر و پاسخگویی ندارد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی روز گذشته در کنفرانس خبری خود فیلمی را منتشر کرد که مدعی بود یک کارشناس جنبش حزب الله لبنان در حال ارائه مشاوره به «ابو علی الحاکم» رئیس سازمان اطلاعات دولت صنعاء است.

«محمد البخیتی» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت که سخنگوی ائتلاف سعودی با استناد به یک ویدئوی جعلی و دوبله شده از اینکه روابط یمنی‌ها با مقاومت لبنان را محکوم کند، خجالت نمی‌کشد.

البخیتی افزود: «هر کسی مواضع سخنگوی ارتش سعودی را در حالی که به کشورهای محور مقاومت حمله می‌کند، پیگیری کند، احساس می‌کند که گویا در حال گوش دادن به سخنان سخنگوی ارتش اسرائیل است.»

البخیتی در توئیت دیگری نوشت: «سخنگوی ارتش سعودی نیازی به ویدئوی جعلی برای اثبات روابط ما با مقاومت لبنان ندارد، چرا که ما خود را یک جبهه واحد برای مبارزه با ائتلاف صهیونیستی می‌دانیم.»

دیروز نیز «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: «اگر ما کارشناسانی از حزب‌الله و ایران داشتیم و از ما حمایت می‌کردند، به آنان افتخار می‌کردیم».

به گزارش فارس، ائتلاف سعودی که در مارس ۲۰۱۵ تجاوز همه جانبه به یمن و محاصره این کشور را آغاز کرده، در طول بیش از شش سال نتوانسته به اهداف خود برسد و علاوه بر آن از حالت تهاجمی به حالت تدافعی روی آورده و برای سرپوش گذاشتن بر این شکست راهبردی خود مدام سخن از حضور حزب‌الله و ایران در یمن می‌زند.

پربیننده ترین خبرها