اولیانوف از افزایش تلاش‌ها برای تهیه پیش‌نویس توافق با ایران خبر داد

اولیانوف از افزایش تلاش‌ها برای تهیه پیش‌نویس توافق با ایران خبر داد
سه شنبه 7 دی 1400 - 00:22

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که در نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام بر تشدید روند تهیه پیش نویس برای رسیدن هر چه سریعتر به توافق، موافقت شد.

العالم-اروپا

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر نوشت که در نشست افتتاحیه امروز کمیسیون مشترک برجام بر افزایش تلاش‌ها برای تهیه پیش‌نویس در راستای دستیابی هر چه سریعتر به توافق، موافقت شد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «در نشست امروز کمیسیون مشترک، آغاز دور هشتم گفت‌وگوهای وین اعلام شد. مشارکت کنندگان مذاکراتی نتیجه محوری را برگزار کردند. به خصوص که مشارکت کنندگان توافق کردند که روند تلاش‌ها برای (تهیه) پیش نویس را در راستای دستیابی هر چه سریعتر به توافق افزایش دهند.».

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به ریاست علی باقری و انریکه مورا در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر امروز (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها