رایزنی وزیر دفاع لبنان با مشاور امنیت ملی عراق

رایزنی وزیر دفاع لبنان با مشاور امنیت ملی عراق
سه شنبه 7 دی 1400 - 10:10

وزیر دفاع لبنان که به عراق سفر کرده با مشاور امنیت ملی عراق در خصوص تقویت همکاری های نظامی و امنیتی رایزنی کردند.

العالم - لبنان

« موریس سلیم» وزیر دفاع لبنان روز گذشته به عراق سفر کرد تا خصوص تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی گفت‌وگو کند.

موازین نیوز نوشت: وزیر دفاع لبنان و هیئت همراه خود در حضور سفیر لبنان در بغداد با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد.

قاسم الاعرجی با موریس سلیم و هیئت همراه درخصوص تقویت روابط برادرانه میان عراق و لبنان و راه‌های توسعه آن رایزنی کردند در این دیدار همچنین موضوع توسعه همکاری امنیتی و نظامی بین دو کشور از جمله امضای یادداشت همکاری بین وزارتخانه‌های دفاع عراق و لبنان در زمینه نظامی مورد بررسی قرار گرفت.

الاعرجی اعلام کرد که عراق با اهتمام به روابط خود با کشورهای عربی به دنبال تحکیم امنیت و ثبات منطقه است زیرا تفرقه، رقابت و درگیری به نفع اعراب نیست.

وی در ادامه افزود: اصول خرد، اعتدال و بردباری باید در مقابله با بحران‌های منطقه انتخاب شود.

وزیر دفاع لبنان نیز به نوبه خود بر اهمیت توجه به منافع مشترکی که برادران عرب را متحد می‌کند و تلاش برای تقویت آنها به نحوی که در خدمت منافع متحد کننده کشورهای عربی باشد، تاکید کرد.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان 25 اکتبر بعد از ورود به بغداد در یک سفر رسمی دیداری با «مصطفی الکاظمی» همتای عراقی خود انجام داد.

دو طرف در این دیدار بر روابط پایدار میان لبنان و عراق و ضرورت تقویت این مناسبات در همه زمینه‌ها به نحوی که خواسته‌های ملت دو کشور و روند تاریخی روابط میان دو طرف را برآورده کند، تاکید کردند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها