همراه با دوربین العالم در مناطق آزاد شده در استان الجوف + فیلم

سه شنبه 7 دی 1400 - 17:55

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی، برخی از مواضع تحت کنترل متجاوزان سعودی در جبهه الیتمه در استان الجوف را آزاد کردند.

العالم - یمن

دوربین العالم برای همراهی با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و کنترل اوضاع کلی منطقه الیتمه واقع در مرز یمن با عربستان در شرق استان الجوف و همراه شدن با اهالی در ابراز خوشحالی از آزاد شدن مناطقشان با این نیروها عازم این منطقه شد. نیروهای یمنی اعلام کردند که این مناطق در عملیات موسوم به فجر الصحراء آزاد شدند.

فیصل بن حیدر استاندار استان الجوف در گفتگو با شبکه العالم گفت: امروز برای عادی سازی اوضاع در منطقه به اینجا آمده ایم و از همه اهالی که در آزاد سازی منطقه با ما همکاری کردند، تشکر می کنیم و مراتب درود و سلام اقای عبدالملک حوثی و برادر مهدی المشاط رپیس شورای عالی سیاسی را به اهالی تقدیم می کنیم .. مسولانی از وزارت خانه ها برای از سرگیری فعالیت اماکن دولتی به این مناطق آمده اند.

شیخ مراد الشایف یکی از بزرگان منطقه الجوف گفت : خداوند متعال را به این علت که به رزمندگان یمنی کمک کرد تا منطقه الیتمه را در استان الجوف آزاد کنند٫ شکرگزاریم و به متجاوزان سعودی می گوییم که به مسیر آزادسازی وجب وجب از خاک وطن ادامه می دهیم ٫ همان طور که عبدالملک بدرالدین الحوثی فرمانده مبارز وعده داده است.

علاوه بر آزادسازی منطقه راهبردی الیتمه٫ نیروهای یمنی ٫ اردوگاه السویقاء یکی از بزرگ ترین مواضع متجاوزان سعودی را در استان الجوف و برخی از اردوگاه ها و کوه های راهبردی و راه بین المللی البقع در مرز عربستان به مساحت حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کردند.

با وجود تداوم حملات هوایی گسترده از سوی جنگنده های متجاوز سعودی٫ اهالی منطقه الیتمه و مناطق مرزی مجاور آن٫ به ادامه زندگی طبیعی خود اصرار می ورزند.

منطقه مرزی الیتمه از آخرین مواضع مزدوران متجاوز سعودی در استان الجوف است و نیروهای یمنی با آزادسازی این منطقه به طور کامل این استان را آزاد و درگیری ها را به داخل خاک عربستان منتقل کردند.

پربیننده ترین خبرها