حضور رئیس تشکیلات خودگردان در اقامتگاه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

حضور رئیس تشکیلات خودگردان در اقامتگاه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 8 دی 1400 - 06:31

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور در اقامتگاه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، با او دیدار و رایزنی کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه از دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم خبر دادند.

رادیو ارتش اسرائیل در این‌باره گزارش داد که عباس بعد از ۱۰ سال برای اولین بار در اقامتگاه یک مقام صهیونیست حضور پیدا کرده و گانتز شامگاه سه‌شنبه میزبان او در منطقه «روش هاعین» بوده است.

وبگاه عبری‌زبان «واللا نیوز» در گزارشی نوشت: «آخرین باری که ابومازن در [فلسطین اشغالی] حاضر شد، در سال ۲۰۱۰ به عنوان بخشی از یک نشست رسمی سیاسی با [بنیامین] نتانیاهو در اقامتگاه رسمی او در قدس اشغالی دیدار کرد».

بر اساس این گزارش، دیدار عباس با گانتز حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید و دو طرف در مورد مسائل مختلف امنیتی و عمرانی در دستور کار، بحث و تبادل نظر کردند. از زمان تشکیل کابینه جدید تل‌آویو، این دومین بار است که این دو با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

به نوشته واللانیوز، در این دیدار سرلشکر «رسان عالیان» هماهنگ کننده عملیات‌ها در سرزمین‌های اشغالی و «حسین الشیخ» وزیر امور عمرانی تشکیلات خودگردان فلسطین و «ماجد فرج» رئیس سازمان امنیت فلسطین حضور داشتند.

یک مقام ارشد صهیونیست می‌گوید این نشست با چراغ سبز دفتر نخست وزیری این رژیم بود تا به مسائل اقتصادی و امنیتی بپردازند.

در گزارش این پایگاه خبری آمده است: «گانتز به عباس اطلاع داد که در نظر دارد به ترویج اقدامات اعتمادسازی در حوزه‌های اقتصادی و غیرنظامی همانطور که در نشست قبلی آنها توافق شد، ادامه دهد. گانز بر منافع مشترک در تقویت هماهنگی امنیتی و حفظ ثبات امنیتی و جلوگیری از تروریسم و خشونت تاکید کرد».

این دیدار در حالی انجام شده که بخش‌های مختلف کرانه باختری طی روزهای اخیر صحنه اعتراض فلسطینی‌ها به حملات مستمر شهرک‌نشینان صهیونیست و تخریب گسترده اموال آنها در این منطقه بوده است. همزمان با بسیج ده‌ها نفر از جوانان برقه برای حمایت از اهالی این شهرک در برابر حمله شهرک‌نشینان صهیونیست نظامیان اشغالگر به شکلی گسترده در ورودی شهرک برقه مستقر هستند. شهرک نشینان صهیونیست دیروز با سنگ به خودروی شهروندان فلسطینی در مسیر جنین به نابلس حمله کرده و به چند خودرو آسیب زدند.

پربیننده ترین خبرها