در گفتگو با العالم مطرح شد؛

اهمیت انتقال جنگ یمن به عمق عربستان سعودی

چهارشنبه 8 دی 1400 - 09:58

لطف الجرموزی، رئیس ائتلاف احزاب و نیروهای سیاسیِ مقابله با تجاوز اظهار داشت، صنعا بر آزادسازی سرتاسر خاک یمن از چنگال ائتلاف سعودی مصر است.

العالم- یمن

الجرموزی در گفتگو شبکه العالم با اشاره به عدم باور سعودی‌ها به تقویت توان دفاعی و تسلیحاتی نیروهای یمنی، که معادله بازدارندگی را در مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی، آمریکایی و صهیونیستی تثبیت کرد، گفت: یمن ارتش قدرتمند و توانایی‌های زیادی داشت ولی این توانمندی‌ها در خدمت پروژه سعودی در یمن بود."

او خاطرنشان کرد، سردرگمی و آشفتگی ائتلاف سعودی در نتیجه پیشروی نیروهای صنعا در روند آزادسازی صدها کیلومتر موید شکست‌های سعودی در نبرد نظامی است و همین امر نشان می‌دهد که طرح برای آزادسازی به هدف نهایی خود، یعنی استقلال کامل یمن برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی جامع و متناسب با نیازهای ملت یمن، نزدیک می‌شود.

این مسئول یمنی تأکید کرد، رژیم سعودی در یمن وارد باتلاق شده و خروج از این باتلاق برای آن دشوار است لذا به بهانه‌هایی متوسل می‌شود و ادعا می‌کند که ایران در یمن مداخله می‌‌کند و طرف‌های دیگری نیز در یمن حضور دارند که از انصارالله و ارتش و کمیته‌های مردمی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

لطف الجرموزی افزود، ارتش یمن با گام‌های محکمی برای در دست گرفتن کامل تحولات زمینی و کنترل کامل بر میدان نبرد پیش می‌رود.

او همچنین خاطرنشان کرد که بعد از سقوط "الیتمه" واقع در اطراف الجوف- همجوار با نجران- به دست نیروهای صنعا و انتقال نبرد به عمق خاک عربستان، خطوط قرمز نیز شکسته شد به‌ویژه که الیتمه از 60 سال پیش خط قرمز محسوب می‌شود؛ زیرا این منطقه دارای ذخایر عظیم نفتی است و سعودی‌ها مانع از سرمایه‌گذاری یمنی‌ها در آنجا می‌شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها