رژیم صهیونیستی ۹۵۰ خانه فلسطینی‌ها را در سال جاری میلادی ویران کرد

رژیم صهیونیستی ۹۵۰ خانه فلسطینی‌ها را در سال جاری میلادی ویران کرد
چهارشنبه 8 دی 1400 - 16:59

ارتش رژیم اسرائیل در طی سال جاری میلادی ( ۲۰۲۱ ) ۹۵۰ خانه و تاسیسات فلسطینی ها را ویران کرد و ۱۵ پایگاه شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی ایجاد کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری القدس العربی «جمال العَمْلة» مدیر مرکز تحقیقات سرزمینی ویژه مستندسازی تجاوزات رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی که در شهر «الخلیل» برگزار شد، افزود: در سال ۲۰۲۱ میلادی اسرائیلی‌ها حدود ۹۵۰ خانه و تاسیسات متعلق به فلسطینی‌ها را ویران کردند و حدود ۲۴ هزار و ۷۵۰ هکتار زمین را مصادره کردند.

وی اظهار داشت که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک نشینان اسرائیلی حدود۱۷ هزار و ۷۴۰ اصله درخت در سرزمین‌های فلسطین را قطع کرده و مورد حمله قرار دادند.

مدیر مرکز تحقیقات سرزمینی ویژه مستندسازی تجاوزات رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین اشغالی افزود: همچنین در سال ۲۰۲۱ شاهد توسعه حدود ۵۵ شهرک و ایجاد حدود ۱۵ پایگاه جدید شهرک‌سازی استعماری توسط رژیم صهیونیستی بودیم.

وی بیان کرد که در طی این مدت، مقامات رژیم اشغالگر قدس بیش از ۱۰۰ طرح استعماری را اعلام کردند و حدود ۲۵ جاده کنارگذر یا فرعی جدید استعماری برای خدمت‌رسانی به شهرک‌نشین‌های صهیونیست و ارتش شهرک‌های یهودی‌نشین ایجاد کردند.

العَمْلة در ادامه کشتار مستمر فلسطینی‌ها در کرانه باختری توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و افزود: دستورات فرماندهان نظامی رژیم اسرائیل برای تسهیل در کشتار فلسطینی‌ها و سرپوش گذاشتن بر جنایات سربازان خود این است که سربازان این رژیم به هر پسر فلسطینی پرتاب کننده سنگ که در حال فرار باشد، شلیک کنند.

وی گفت: این دستورالعمل‌ها چراغ سبز جدیدی به استعمارگرانی است که زمین را غصب کرده اند، محصول را می‌دزدند و به فلسطینی‌ها حمله می‌کنند.

به نوشته القدس العربی بر اساس داده‌های جنبش حقوق بشر «السلام الآن» اسرائیل، حدود ۶۶۶ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ پایگاه بی‌ضابطه (بدون مجوز توسط رژیم اسرائیل) در کرانه باختری از جمله قدس شرقی ساکن شده اند.

پربیننده ترین خبرها