بایدن و پوتین فردا تلفنی گفت و گو می کنند

بایدن و پوتین فردا تلفنی گفت و گو می کنند
چهارشنبه 8 دی 1400 - 21:50

کاخ سفید همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است گفت و گوهای امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا فردا پنجشنبه ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی ) با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تماس تلفنی خواهد داشت.

العالم ـ آمریکا

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا فردا پنجشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تماس تلفنی خواهد داشت تا در خصوص موضوعات مختلف از جمله تعاملات دیپلماتیک آتی با روسیه گفت و گو کند.

امیلی هورن سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه ای افزود دولت بایدن به دیپلماسی گسترده با متحدان و شرکای اروپایی آمریکا، مشاوره و هماهنگی برای اتخاذ رویکرد مشترک در پاسخ به افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای مشترک با اوکراین ادامه می‌دهد.

این مقام ارشد کاخ سفید ادامه داد رئیس جمهوری آمریکا با رهبران سراسر اروپا در ارتباط است و مقامات دولت بایدن به صورت چندجانبه با ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا تعامل داشته اند.
به گفته وی، مقامات آمریکایی همچنین رایزنی های دوجانبه متعددی با همتایان خود در کشورهای شرق اروپا وچند جانبه انجام داده اند.
پیش از این، بایدن و پوتین هفتم دسامبر ( ۱۶ آذر) با یکدیگر به صورت مجازی دیدار و درباره موضوعات مختلف به ویژه اوکراین با یکدیگر گفت و گو کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها