العالم گزارش می دهد؛

سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی؛ راهپیمایی میلیونی در مرکز بغداد/ فیاض: دولت عراق به وظایف خود در خصوص اخراج اشغاگران عمل کند/ العامری: بهای خون سرداران پیروزی اخراج کامل اشغالگران از عراق است

سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی؛ راهپیمایی میلیونی در مرکز بغداد/ فیاض: دولت عراق به وظایف خود در خصوص اخراج اشغاگران عمل کند/ العامری: بهای خون سرداران پیروزی اخراج کامل اشغالگران از عراق است
شنبه 11 دی 1400 - 14:03

مردم عراق، صبح امروز در میدان الحریه در منطقه الکراده در مرکز بغداد حضور یافتتند تا در راهپیمایی میلیونی که برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پبروزی تدارک دیده شده، مشارکت کنند.

العالم- عراق

خبرنگار شبکه العالم در بغداد گزارش داد که ده ها هزار شهروند عراقی از نخستین ساعات صبح حرکت خود را به سوی میدان الحسین در منطقه جادریه به منظور شرکت در تظاهرات "پاسخ میلیونی" آغاز کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن گرامی داشت یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جنایت دو سال پیش آمریکا در به شهادت رساندن این دو سردار عزیز در حادثه تروریستی معروف به "جنایت فرودگاه" را محکوم کردند.

آنها با برافراشتن پرچم عراق و پرچم حشد الشعبی، پلاکاردهایی را هم در دست داشتند که حضور نظامی آمریکا در کشورشان را محکوم می کرد.

تدارکات راهپیمایی میلیونی به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، رئیس هیئت الحشد الشعبی انجام شده است.

ایست‌های بازرسی و ورودی‌های پایتخت مملو از خودروهایی است که از استان‌های مختلف برای مشارکت در این راهپیمایی عازم شدند.

همزمان با این تظاهرات حادثه مهم دیگری در عراق رخ داد که آن پایان مهلت حضور نظامی آمریکا در عراق و تبدیل این نقش به نقش مستشاری بود. هر چند همین اندازه ادامه حضور هم خشم طیف وسیعی از ملت عراق را برانگیخته است. آنها تغییر اسم و عنوان حضور اشغالگران را صرفا توجیهی برای ادامه حضور در کشورشان می دانند.


فیاض: ترور سرداران پیروزی جنایتی علیه حاکمیت و ملت عراق بود/ خروج آمریکا و بیگانگان از عراق الزامی است/ دولت عراق به وظایف خود در خصوص اخراج اشغاگران عمل کند



فالح فیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی عراق در این مراسم گفت که ترور سرداران پیروزی جنایتی علیه حاکمیت و ملت عراق بود.

وی طی سخنانی در تظاهرات "پاسخ میلیونی" علیه جنایت آمریکا علیه سرداران پیروزی گفت: ما با شهدا عهد می بندیم که راهشان را تا رسیدن به پیروزی یا شهادت ادامه دهیم.

فیاض گفت: مرجعیت عالی، وجدان بیدار امت هستند و ما احترام بسیاری برای آنها به ویژه ایت الله سیستانی قائل هستیم.

رئیس سازمان حشد الشعبی افزود: خروج آمریکا و بیگانگان از عراق برای رسیدن کشور به زندگی غرورامیز و توأم با سربلندی الزامی است.

فیاض بیان داشت: ما از دولت عراق می خواهیم به وظایف خود در خصوص اخراج اشغاگران بیگانه عمل کند.


العامری: بهای خون سرداران پیروزی، اخراج اشغالگران از عراق است



هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح با بیان اینکه در سالگرد شهادت سرداران پیروزی همه ملت عراق غمگین هستند، بیان داشت: بهای خون سرداران پیروزی اخراج کامل اشغالگران از عراق است.

وی افزود: فتوای مراجع و نقش ایران و رشادت های سرداران پیروزی عراق را از خطر داعش مصون کرد.

وی خاطرنشان کرد که شهیدن حاج مهندس و سردار سلیمانی و همرزمانشان تا ابد در قلب امت اسلامی می مانند.

وی خاطرنشان کرد که حشد الشعبی در مسیر مقاومت به هر قیمتی که باشد باقی خواهد ماند.


قیس الخزعلی: مقاومت آماده‌است تا درس‌های بیشتری به اشغالگران بدهد

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق در دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش ضمن تقدیر از ایران، گفت که فرزندان مقاومت آماده‌‌‌اند تا درس‌های بیشتری به اشغالگران آمریکایی بدهند.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در آغاز سخنرانی خود خطاب به سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: «همان‌طور که شما عراقی ها را دوست داشتید عراقی‌های شریف هم شما را دوست دارند. از ایران اسلامی و شهر کرمان و حاج قاسم تشکر و تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: نام شهید ابومهدی المهندس، جاودانه خواهد ماند. شهیدان سلیمانی و المهندس بنیانگذار مقاومت بودند و به برکت آن‌ها بر داعش پیروز شدیم. الحشد الشعبی برکت شهیدان سلیمانی و المهندس است. ما امت مردان مرد هستیم نه شبه مرد! امتی که با خون فرماندهان پیروزی بر داعش به وجود آمده است، در مقابل پول کشورهای خلیج فارس سر تعظیم فرود نخواهد آورد، زیرا امت ما امت مردان است.

الخزعلی خطاب به اشغالگران و تروریست‌های آمریکایی گفت: «فرزندان مقاومت آماده‌اند تا درس‌های بیشتری به شما بدهند. اشغالگران آمریکایی باید درک می‌کردند که این مردم بزرگ نمی‌توانند این اشغال را بپذیرند. اشغالگر آمریکایی باید پیام های مقاومت اسلامی را درک می‌کرد؛ اما هنوز این را درک نکرده است».

وی ادامه داد که اشغالگران آمریکایی در تلاشند تا از حضور نظامی خود در عراق طفره روند و آن را توجیه کنند اما مقاومت آن‌ها را به خروج خفت‌بار و دست خالی وادار خواهد داشت.

وی در سخنرانی خود در راهپیمایی موسوم به « پاسخ میلیونی» خطاب به تروریست‌های آمریکایی گفت: ما نمی‌توانیم اشغالگری را بپذیریم و شما باید درس‌هایی را که قهرمانان مقاومت به شما دادند را می‌فهمیدید و پیام‌هایی که قهرمانان با موشک‌ها و پهپادهایشان برای شما فرستادند را به خوبی درک می‌کردید. اگر به درس‌های دیگری نیاز داشته باشید، مقاومت شما را به خروج خفت‌بار و دست خالی وادار خواهد کرد.


خالد الملا: عراق با فتوای مرجعیت و کمک ایران بر داعش پیروز شد

شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق امروز (شنبه) در تجمع میلیون در بغداد به مناسبت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت، شهیدان سلیمانی و المهندس از خاک و آبرو دفاع کردند.

وی افزود، عراقی‌ها با فتوای مرجعیت و خون شهدا و کمک جمهوری اسلامی ایران بر داعش پیروز شدند.

وی در ادامه خطاب به فرماندهان الحشدالشعبی و مقاومت گفت، شما باید خلأ «فرماندهان پیروزی» را پر کنید.


«ریان الکلدانی» فرمانده تیپ «بابلیون» در الحشد الشعبی هم گفت: از نظر سیاسی و نظامی در تمام میدان‌ها حاضریم. زمان، زمان ماست.

وی افزود، خروج نیروهای آمریکایی از عراق به صورت صلح‌آمیز یا با جنگ خواهد بود.

الکلدانی ادامه داد: این فرماندهان در جان‌های ما قدرت کاشتند و چالش امروز حفظ اتحاد است.

وی افزود، توطئه‌ای علیه الحشد از سوی برخی کشورها وجود داشت و کسی که در مقابل آن ایستاد شهیدان المهندس و سلیمانی بودند.

پربیننده ترین خبرها