8 کشته و زخمی در حمله ارتش سعودی به منطقه مسکونی صعده یمن

8 کشته و زخمی در حمله ارتش سعودی به منطقه مسکونی صعده یمن
شنبه 11 دی 1400 - 22:43

حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه مرزی الرقو در استان صعده در شمال یمن چهار کشته و چهار زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشت.

العالم - یمن

نیروهای عربستان سعودی مستقر در جنوب، منطقه مرزی الرقو در استان صعده در شمال یمن را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند که در نتیجه آن چهار غیرنظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده ‌های ائتلاف سعودی امروز شهر عسیلان استان شبوه را ۱۹ بار، شهر الوادی استان مارب را شش بار و شهرهای صرواح و الجوبه را هر کدام سه بار، در استان صعده شهر کتاف را هفت بار و شهر الظاهر را چهار بار بمباران کردند.

اداره تحقیقات جنایی استان صعده اعلام کرده است، در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۸۳ نفر در مناطق مرزی صعده شهید و ۱۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها