بامداد امروز؛

سعودی‌ها «صعده» یمن را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند

سعودی‌ها «صعده» یمن را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند
دوشنبه 13 دی 1400 - 10:35

توپخانه های ائتلاف متجاوز سعودی بامداد امروز دوشنبه مناطقی در صعده را زیر آتش گرفتند.

العالم - یمن

به نقل از شبکه المسیره، سلسله تجاوزات نظامی عربستان سعودی علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن همچنان ادامه دارد. متجاوزان سعودی مناطقی واقع در صعده را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در جریان این حملات توپخانه‌ای، مناطق «آل الشیخ و «المفتح» هدف قرار گفتند. این درحالی است که چند روز پیش «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نامه‌ای را در خصوص تحولات این کشور برای رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرد.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این نامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا هرچه سریع‌تر قطعنامه‌ای را به منظور پایان جنگ و محاصره علیه یمن صادر کند.

این مقام یمنی در نامه خود همچنین با اشاره به تجاوزات عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن علیه یمنی‌ها، خواستار عمل کردن شورای امنیت سازمان ملل به مسئولیت خود در حفاظت و حراست از صلح جهانی شد.

پیشتر هم «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن سخنانی را در خصوص برقراری آتش بس در این کشور مطرح کرده بود. وی با اشاره به تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن گفت: دولت صنعا از برقراری آتش بس فراگیر در یمن حمایت به عمل می‌آورد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه افزود: ما خواستار لغو هرچه سریع‌تر محاصره یمن و برقراری آتش بس فراگیر هستیم. از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله نیز چندی پیش آمریکا را به فریبکاری در یمن و تظاهر به تلاش برای تحقق صلح متهم کرد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها