سرنوشت ابهام‌آلود معاون رئیس النهضه و سکوت دولت درباره وضعیت جسمانی او

سرنوشت ابهام‌آلود معاون رئیس النهضه و سکوت دولت درباره وضعیت جسمانی او
دوشنبه 13 دی 1400 - 12:57

پرونده "نورالدین البحیری" معاون رئیس جنبش اسلامی النهضه در تونس، که از چهار روز پیش توسط نیروهای امنیتی از مقابل منزلش ربوده شده، و در حصر خانگی قرار دارد، شب گذشته وارد شاهد تحولات مهم و جدی بود.

العالم- تونس

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سعیده العکرمی" همسر البحیری با اعلام اینکه البحیری به دنبال وخامت وضعیت جسمانی‌اش به بیمارستانی در شهر "بنزرت" در شمال تونس منتقل شده، تأکید کرد که برای ملاقات با او به بیمارستان نظامی نرفته است؛ زیرا مقامات ذی‌ربط از او خواسته بودند قبل از ورود سندی را امضا کند که وی درباره آن اطلاعی ندارد.

سعیده العکرمی گفت: "احتمال دارد برگه‌ای که از من می‌خواهند آن را امضا کنم گواهی فوت وی باشد."

از سوی دیگر، "راشد الغنوشی" رئیس پارلمان و رئیس النهضه در نامه‌ای به "قیس سعید" رئیس‌جمهور، خواستار شفاف‌سازی درباره سرنوشت نورالدین البحیری و اطمینان‌بخشی به خانواده او و افکار عمومی درباره وضعیت جسمانی‌اش شده است.

الغنوشی همچنین خواستار آزادی فوری البحیری شده است.

در همین حال یکی از رهبران جنبش النهضه اعلام کرد که تلاش‌های الغنوشی برای تماس تلفنی با سعید بی‌نتیجه بوده است.

جنبش النهضه پیشتر درباره به خطر افتادن جان البحیری در نتیجه محرومیت او از دارو و مراقبت‌های پزشکی هشدار داده و در بیانیه‌ای "خواستار معلوم شدن محل بازداشت البحیری و ارائه فوری مراقبت‌های بهداشتی به او" شده بود.

النهضه در بیانیه‌اش، قیس سعید و همچنین "توفیق شرف الدین" وزیر کشور را مسئول سلامت جسمانی البحیری اعلام کرده است.

در مقابل سکوت کَر کننده مقامات رسمی در مورد وضعیت البحیری، چند تن از رهبران جنبش النهضه احتمال دادند که البحیری از یک عارضه جسمانی شدید رنج می‌برد. همانطور که "اسامه بن سالم" از رهبران این جنبش اعلام کرد: "البحیری دچار ایست قلبی شده و بعد از احیای قلبی، دستگاه تنفس مصنوعی به او وصل شده است."

بن سالم در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک نوشت: "در بحبوحه اختلاف‌نظرها در مورد نحوه برخورد امنیتی و رسانه‌ای با این بحران، دولت کودتاچی اوضاع را رصد می‌کند."

تونسی‌ها منتظر شفاف‌سازی رسمی درباره این پرونده و مشخص شدن وضعیت جسمانی البحیری و نیز مکان و دلایل حبس خانگی او هستند.

پربیننده ترین خبرها