در سالگرد جنایت وحشیانه .. قاتلان سلیمانی و المهندس در عراق جایی ندارند

در سالگرد جنایت وحشیانه .. قاتلان سلیمانی و المهندس در عراق جایی ندارند
دوشنبه 13 دی 1400 - 13:42

دو سال پیش در چنین روزی و مشخصا در 3 ژانویه، سردار قاسم سلیمانی در سفری علنی و رسمی به دعوت عادل عبد المهدی، نخست وزیر سابق عراق وارد این کشور شد و در فردوگاه بین المللی بغداد از سوی ابو مهدی المهندس، معاون رئیس حشد الشعبی مورد استقبال قرار گرفت. اما به هنگام خروج از فرودگاه، نیروهای تروریستی آمریکا در عراق با نقض آشکار حاکمیت قوانین بین الملل و حاکمیت عراق، آنها را مورد حمله قرار داده و ترور کردند. اندکی بعد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که وی دستور این جنایت را صادر کرده است.

العالم - کشکول

ترامپ تصور می کرد می تواند با ترور این دو فرمانده بزرگ، عراق را مثل دیگر کشورهای عرب منطقه به تفریحگاه و جولانگاه نیروهای آمریکایی و موساد تبدیل کند.

دولت پشت پرده آمریکا که تابع اوامر صهیونیسم بین الملل است، احساس کرد که با نابودی "داعش"، حضور نظامی این کشور در عراق "مشروعیت" نداشته اش را از دست می دهد و در سایه یک نیروی مردمی بزرگ و قدرتمند، که بر مبنای فتوای مراجع شکل گرفته است و المهندس از فرماندهان بزرگ آن بود، ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در این کشور دیگر ضرورتی نخواهد داشت.

آمریکا همچنین تصور می کرد که با ترور سرداران پیروزی، عراق را از محور مقاومت جدا می کند و فشارهای وارد آمده بر رژیم صهیونیستی را اندکی کاهش می دهد.

اما امروز پس از گذشت دو سال از این جنایت فجیع، آمریکا دریافته است که چه اشتباه بزرگی مرتکب شده است زیرا نظامیانش دیگر هیچگاه در عراق امنیت نخواهند داشت و فرزندان سلیمانی و المهندس عزم خود را برای گرفتن انتقام جزم کرده اند و این انتقام جز با اخراج نهایی اشغالگران آمریکایی از عراق محقق نخواهد شد. چنانکه همین روز دیدیم که ترامپ اعتراف کرد که به خاطر تحریک نتایناهو مرتکب این جنایت شده است و خود را در این گرداب افکنده است.

با نگاهی به تجمع و تظاهرات میلیونی در عراق برای بزرگداشت دومین سالگرد سرداران پیروزی در می یابیم که آمریکا با اینکه سعی داشت از خود را از حضور سلیمانی و المهندس خلاص کند، امروز با ده ها هزار پیرو این دو شهید در این کشور مواجه شده است که هدفی جز اخراج اشغالگران آمریکایی از این کشور ندارند.

زمانی که استان های بغداد، بصره، بابل، ذی قار، واسط، دیالی، کربلا و نجف و ... برای بزرگداشت سالگرد شهادت این دو شهید، تعطیل رسمی اعلام می کنند، این کار پیامی جدی و مستقیم به آمریکاست با این مضمون که ملت عراق جنایت این کشور را نخواهند بخشید و این دو سردار همچنان فرمانده خیل عظیم نیروهایی هستند که تا اخراج آخرین تروریست آمریکایی از پا نمی نشینند.

آمریکایی ها به زودی خواهند فهمید که شهیدان سلیمانی و المهندس همچنان خطری برای حضورغیر قانونی آنها در عراق هستند.

پربیننده ترین خبرها