حکیم: سلیمانی و المهندس با خنثی‌سازی نقشه‌های شوم تروریسم، نام خود را جاودانه کردند

حکیم: سلیمانی و المهندس با خنثی‌سازی نقشه‌های شوم تروریسم، نام خود را جاودانه کردند
يکشنبه 12 دی 1400 - 21:30

رهبر جریان حکمت ملی عراق در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی تأکید کردند که شهیدان سلیمانی و المهندس، نام خود را در یاد و ضمیر ملت عراق و ملت‌های آزاده جاودانه کردند.

العالم - عراق

«سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تأکید کرد که این دو شهید نقشه‌های تروریسم را خنثی کردند.

کانال تلگرامی دفتر الحکیم، ضمن نقل این پیام، نوشت: «در دومین سالروز دردناک شهادت‌شان، یادگارهای نیک شهیدان ابومهدی المهندس و مهمان عراق، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، یادشان را گرامی می‌داریم که با مواضع شرافتمندانه‌شان در رویارویی با تروریسم و خنثی کردن نقشه‌های شوم آن، نام خود را در یاد و ضمیر ملت عراق و ملت‌های آزاده جاودانه کردند».

وی ادامه داده است: این مناسبت ما را به وحدت کلمه در عرصه سیاست ملی در برابر چالش‌های پیش رو و عقب‌نشینی از مطالبات گروهی و حزبی در برابر منافع ملی و مسائل سرنوشت‌ساز میهن و تلاش برای ایجاد نگاهی ملی و یکپارچه فرامی‌خواند. که راه را در برابر تشکیل دولت ملی خدمات‌محور و منسجم و مجلس اثرگذاری فراهم سازد؛ [مجلسی] که به دور از موانع و ملاحظات سیاسی به نقش نظارتی و قانون‌گذاری خود عمل کند».

رهبر جریان حکمت ملی در پایان این پیام آورده است: خداوند شهیدان عراق را مورد رحمت خویش قرار دهد و پرچم حق را برافراشته نگاه دارد.

این در حالی است که هزاران نفر از مردم عراق از عصر امروز به سمت جاده فرودگاه بین المللی بغداد و محل وقوع جنایت ترور فرماندهان مقاومت تجمع کردند.

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در حمله هوایی دو سال پیش تروریست‌هایی آمریکایی به نزدیکی فرودگاه بغداد، صدها خودرو مملو از دوستداران و وفاداران به این شهدا از مناطق مختلف عراق در حال رساندن خود به جاده فرودگاه بغداد هستند تا در مراسمی که در آنجا به همین مناسبت برپا شده حضور یابند.

صدها موکب حسینی هم در مسیر جاده فرودگاه برپا شده تا از شرکت کنندگان در مراسم با نوشیدنی و طعام پذیرایی کنند.

آمریکا در بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸)، به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا سردار «قاسم سلیمانی» و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها