اردوغان: در ماه فوریه به عربستان می‌روم

اردوغان: در ماه فوریه به عربستان می‌روم
دوشنبه 13 دی 1400 - 17:41

رجب طیب اردوغان از سفر خود به عربستان سعودی در ماه آینده خبر داد.

العالم - ترکیه

به گزارش العالم به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت ماه آینده به عربستان سعودی -- که روابط آن با آنکارا در سال های اخیر تیره شده است، سفر خواهد کرد.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره حل مشکلات صادرات به عربستان سعودی هنگام خروج از یک رویداد تجاری، گفت که در ماه فوریه به این کشور خلیج فارس سفر خواهد کرد.

او در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد بدون ذکر نامی خاص، گفت: "او در ماه فوریه منتظر من است. او قول داد و من در فوریه به عربستان سعودی سفر خواهم کرد."

صادرات ترکیه به عربستان سعودی در سال های اخیر به دلیل روابط پرتنش بین آنها کاهش یافته است. ترکیه اکنون در حال تلاش برای بهبود روابط با قدرت های منطقه ای از جمله امارات متحده عربی است زیرا اقتصاد این کشور با سقوط ارزش لیره و تورم فزاینده دست و پنجه نرم می کند.

دفتر رسانه ای دولت عربستان سعودی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداد.

اردوغان در سفر ماه گذشته خود به قطر به دنبال دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بود. این جلسه در آن زمان برگزار نشد، اما برخی منابع گفتند ممکن است دیدار آنها به زودی برگزار شود.

عربستان سعودی در سال 2020 تحریم غیررسمی واردات ترکیه را اعمال کرد زیرا تنش های سیاسی بر سر قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی منتقد ولیعهد، به تجارت بین دو قدرت منطقه ای کشیده شد.

پربیننده ترین خبرها