نمایش اقتدار یمنی ها این بار در دریا + ویدئو

دوشنبه 13 دی 1400 - 19:33

العالم _ یمن

خبر:

شب گذشته یک کشتی اماراتی با مقادیر قابل توجهی از اسلحه و تجهیزات نظامی توسط دولت نجات ملی یمن توقیف شد.

تحلیل:

- دولت نجات ملی یمن با اعلام توقیف یک کشتی حامل تسلیحات نظامی در سواحل الحدیده هم اقتدار خود دردریا را به رخ دشمنان کشید و هم نشان داد برای مقابله با هر تجاوزی در هر سطح و هر منطقه ای اعم از هوا، دریا و زمین کاملا امادگی دارد.

- این اقدام اماراتی اگر چه کوشش می شود با ادعای انتقال تجهیزات پزشکی توجیه شود و در واقع قصد فریب و منحرف کردن افکار عمومی جهان از نقش همچنان تجاوزکارانه امارات در یمن را پیجویی میکند اما با انتشار تصاویری کامل، متنوع و پرحجم از سوی انصار الله و از متن کشتی ناکام ماند.

- این کشف جدید یمنی در واقع نشان داد امارات علی رغم ادعای عقب نشینی از یمن و تصریح بر آن، همچنان در صف دشمنان ملت یمن و در کنار رژیم سعودی مشغول به فعالیت و توطئه است.

- برخی منابع میدانی به العالم خبر داده اند که امارات حتی پس ازعقب کشیدن نیروهایش از منطقه ساحل این نیروهای مزدور را که به "عمالقه "معروف هستند اخیرا به "شبوه" و جبهه های جنگ در این منطقه منتقل کرده است.

- به باور اشنایان به مسائل یمن موضوع عقب نشینی امارات از یمن عمدتا گونه ای بازی فریب است . مبتنی بر این نگاه نمی توان اماراتی را تصور کرد که حداقل به کمتر از حضور در "سقطری" و "عدن" رضایت دهد.

- در حالی رسانه های سعودی و اماراتی اقدام دیشب دولت نجات ملی یمن را در توقیف کشتی حامل تسلیحات نقض قوانین دریانوردی و مخالف تجارت جهانی معرفی می کنند که تاکنون هیچ استدلال محکمه پسندی برای تجاوز 7ساله شان علیه مردم یمن ارائه نکرده اند و این در شرایطی است که طی ماه های اخیر و با چراغ سبز امریکا حملات هوایی سعودی علیه مردم بی دفاع یمن چندین برابر شده است. در کنار این هجوم بی سابقه ترویج شایعاتی مانند به شهادت رسیدن رهبر انصارالله یمن در سایه بمباران های یمن، رکن مکمل حملات سعودی به یمن است که در قالب جنگی روانی و البته تمام عیار پیگیری می شود.

- حوالی 5 سال پیش و در حالی که توئیتر شبکه العالم هک شده بود خبری جعلی مبنی بر شهادت عبد الملک و به نقل از العالم منتشر کردند که البته بزودی کذب بودن ان معلوم شد. نکته جالب توجه انکه این خبر جعلی طی روزهای اخیر توسط لشکر سایبری سعودی امارات مجددا باز نشر شده است و البته هدفی جز تاثیر گذاری بر اراده مردم یمن در دفع متجاوز و البته فروکاستن از فشارهای یمنی های مقاوم در جبهه های سراسر پیروز و به ویژه در مارب ندارد.

پربیننده ترین خبرها