وزیر خارجه یمن: شهید سلیمانی، شیر امت اسلامی است که تاریخ او را جاودان کرد

وزیر خارجه یمن: شهید سلیمانی، شیر امت اسلامی است که تاریخ او را جاودان کرد
دوشنبه 13 دی 1400 - 17:49

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه شهید سلیمانی، یاور مظلومان و مستضعفان بود، گفت که وی محبوب تمام مردم دنیاست.

العالم - یمن


«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که مکتب مبارزه و زندگینامه شهید قاسم سلیمانی همچنان شعله فروزانی است که همه انقلابیون آزاده جهان، از آن نور می‌گیرند.

شرف ، درباره تأثیر مکتب و اندیشه شهید قاسم سلیمانی در بین مردم یمن پس از شهادت وی تصریح کرد: «شهید سلیمانی، نماد قدرت مظلومان و مستضعفان بود و همچنان اصول و نماد مقاومت، از اندیشه‌ و زندگینامه وی الهام گرفته می‌شود».

وی با بیان اینکه نیروهای مقاومت در برابر ظلم و تجاوزگری در یمن، از شهید سلیمانی الهام گرفتند، گفت: «هر کس که به ملت خود خدمت می‌کند، در مسیر او حرکت می‌کند و به خاطر احقاق حق و حفظ حاکمیت و کرامت، مقاومت می‌کند».

وزیر خارجه یمن خاطر نشان کرد، شهید سلیمانی از جمله کسانی بود که از حق دفاع کرده و در راه ضعیفان و مظلومان، مبارزه می‌کرد و به خاطر منصب یا ثروت، مبارزه نمی‌کرد.

شرف با بیان اینکه شهید سلیمانی در پی کسب ثروت و قدرت نبود، گفت که وی، به خاطر مظلومان منطقه مبارزه می‌کرد و به همین دلیل، «جهان او را دوست داشت؛ زیرا خود را وقف منافع مظلومان و درماندگانی کرد که فقط او را یاور خود می‌دیدند».

وی با تأکید بر اینکه، شهید سلیمانی فرد عادی یا یک فرمانده سنتی در میادین نبرد و مبارزه با استکبار نبود، افزود: «خدواند به شهید سلیمانی، شخصیت قدرتمند و هوش بالا و قدرت جسمانی عطا کرده بود که باعث شد در فعالیتهای انقلابی علیه ظلم و ظالمان، سرآمد باشد».

وزیر خارجه یمن با اشاره به نقش شهید سلیمانی در شکست دشمنان ملت سوریه و محور مقاومت در این کشور، تأکید کرد، همان گونه که برخی از افراد، دستاوردهای خود را در اعتلای جایگاه مملتهای خود و پاسداری از دستاوردهای آنان ماندگار کردند، تاریخ نیز شهید قاسم سلیمانی، شیر امت اسلامی جاودان کرد؛ شخصی که در زندگی خود دشمنان را ترساند و همچنان آنان را در سالگرد خود می‌ترساند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها