حمایت ترامپ از حاکمیت ویکتور اوربان در مجارستان

حمایت ترامپ از حاکمیت ویکتور اوربان در مجارستان
سه شنبه 14 دی 1400 - 10:25

رئیس جمهور سابق آمریکا نخست وزیر و رهبر جناح راست مجارستان را که به شدت به عنوان یک رهبر خودکامه مورد انتقاد قرار دارد، تایید و از وی حمایت کرد؛ فردی که از سوی دولت کنونی آمریکا طرد شده و برای شرکت در نشست اخیر واشنگتن پیرامون دموکراسی دعوت نشده بود.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان حقیقتا کشورش را دوست دارد و برای مردمش امنیت را می‌خواهد.

وی همچنین سیاست‌های افراطی اوربان در زمینه مهاجرت را تحسین کرد؛ سیاست‌هایی که سبب شدند مجارستان با اتحادیه اروپا دچار اختلافات شدید شود.

ترامپ افزود: اوربان کار فوق‌العاده و قدرتمندی در حفاظت از مجارستان انجام داده است، مهاجرت غیرقانونی را متوقف کرده، فرصت شغلی ایجاد کرده، تجارت را رونق بخشیده و باید به او اجازه داده شود تا در انتخابات آتی پیروز شود و به کارش ادامه دهد. اوربان یک رهبر قدرتمند و نزد همگان محترم است.

ترامپ تاکید کرد که انتخاب مجدد اوربان را تایید و از وی به طور کامل حمایت می‌کند.

اوربان که سیستم سیاسی مجارستان را به چیزی که آن را یک "دموکراسی غیرلیبرال" می‌خواند تغییر داده است، در حالی که برای چهارمین دوره نخست وزیری رقابت می‌کند در مقابل "پیتر مارکی-زی"، سیاستمدار محافظه‌کار قرار خواهد گرفت. این انتخابات قرار است بهار امسال برگزار شود.

مارکی- زی که در حال حاضر شهردار شهر "هودمزوواشارهی" واقع در جنوب مجارستان است، در رقابت‌ها برای انتخاب شدن به عنوان نامزد مشترک اپوزیسیون برای پست نخست وزیری پیروز شد. وی از سوی گروهی متشکل از شش حزب اپوزیسیون حمایت می‌شود.

این انتخابات نخستین انتخاباتی خواهد بود که اوربان در جریان آن در مقابل گروه متحدی از احزاب اپوزیسیون قرار می‌گیرد؛ گروهی که قصد دارد اوربان را از قدرت برکنار کند.

حمایت ترامپ از اوربان پس از آن صورت می‌گیرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا ماه گذشته مجارستان را به "اجلاس دموکراسی" که متمرکز بر تقویت دموکراسی، محافظت در برابر خودکامگی، مبارزه با فساد و ارتقا حقوق بشر بود، دعوت نکرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها