ممنوعیت واردات واکسن به کشور تکذیب شد

ممنوعیت واردات واکسن به کشور تکذیب شد
سه شنبه 14 دی 1400 - 10:58

بهرام‌ دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره خبر منتشر شده در مورد ممنوعیت واردات واکسن توضیح بیشتری می‌دهد و می‌گوید: به هیچ عنوان کلمه‌ای تحت عنوان ممنوعیت برای واردات واکسن‌های خارجی عنوان نکردم.

العالم - ایران

رئیس سازمان غذا و دارو ممنوعیت واردات واکسن به کشور را رد کرد و گفت: «قرار نیست واردات واکسن‌های خارجی متوقف شود، چرا که ما میلیاردها دلار به کوواکس سازمان بهداشت جهانی برای دریافت واکسن کرونا، پول داده‌ایم که به وقت اضطرار به ما تحویل نداده‌اند. حالا باید این محموله‌های خریداری شده به ایران فرستاده شود. قرار نیست ممنوعیتی برای واردات آنها داشته باشیم. حتی ممکن است واکسن‌های اهدایی از سایر کشورها هم داشته باشیم.»

ماجرای ممنوعیت واردات واکسن به کشور روز یکشنبه از قول ۲معاون وزیر بهداشت خبری شد. بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو در بخشی از صحبت‌هایش با رسانه‌ها عنوان کرده بود که هیچ واکسنی به ایران وارد نمی‌شود و تولیدات داخل برای تامین نیازهای اصلی مانند دوز سوم کافی است. همچنین کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت ایران هم با تأکید بر کافی بودن تولید داخلی واکسن کرونا گفته بود ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط اقتصادی فعلی واردات واکسن کرونا را ممنوع کرده است.

پربیننده ترین خبرها