معادلات بازدارندگی جدید مقاومت فلسطین

معادلات بازدارندگی جدید مقاومت فلسطین
سه شنبه 14 دی 1400 - 10:58

یک روزنامه لبنانی نوشت، تحولات جدید در نوار غزه و پیام‌ها به میانجی مصری نشان می‌دهد که مقاومت فلسطین در حال تحمیل معادلات بازدارندگی جدید بر رژیم صهیونیستی است.

العالم - فلسطین اشغالی

تحولات چند روز اخیر در نوار غزه نشان می‌دهد که مقاومت فلسطین همچنان در تلاش برای تحمیل معادلات بازدارندگی جدید بر دشمن صهیونیستی است، معادلاتی که غلبه بر آن برای تل‌آویو آسان نخواهد بود.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت، این تحولات نشان می‌دهد که مقاومت در اجرای عملیات دیگری برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست در سایه ادامه تعلل رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا جدی است. با تداوم ناسازگاری رژیم صهیونیستی در پرونده غیرمرتبط با نوار غزه به نظر می‌رسد که احتمال رویارویی مجدد بالاست و کابینه ائتلافی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر سخت‌ترین آزمایش خود در جبهه جنوبی قرار خواهد گرفت.

در ادامه این گزارش به تهدید اخیر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اشاره شده که اعلام کرد، در صورت عدم اجرای توافق تبادل اسرا، گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس نظامیان صهیونیست بیشتری را به اسارت خواهد گرفت. همچنین پیش از آن «ایمن نوفل» فرمانده بخش اطلاعات نظامی القسام در عملیات «الرکن الشدید ۲» تأکید کرد، مقاومت نظامیان صهیونیست بیشتری را به اسارت خواهد گرفت و تا آزادی تمام اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی آرام نمی‌نشیند.

روزنامه الاخبار در ادامه به نقل از منابع حماس نوشت، مقاومت به اطلاع مصری‌ها رسانه که معالادت سابق درباره نبرد «سیف القدس» در ماه می گذشته دیگر جاری نخواهد بود و هرگونه عبور از خطوط قرمز و شکستن قواعد درگیری در نوار غزه با پاسخی بزرگ روبرو خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده، هنگامی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تلاش کردند به چند پایگاه نظامی در نوار غزه حمله کنند مقاومت با راکت زمین به هوای «سام ۷» پاسخ داد و همین باعث شد که دشمن تنها به بمباران یک پایگاه مقاومت اکتفا کند و این در حالی است که در موقعیت‌های مشابه دستکم 30 پایگاه بمباران می‌شد. بنا به گفته منابع فلسطینی، رژیم صهیونیستی از شلیک این راکت‌ها غافلگیر شده و باعث شده جنگنده‌های خود را عقب بکشد.

ادامه اعتصاب غذای اسیر ابوهواش و هشدار مقاومت

الاخبار افزود، از سوی دیگر اعتصاب غذای اسیر «هشام ابوهواش» در روز صد و چهل و یکم ادامه دارد و اوضاع غزه در آستانه انفجار است. منابع وابسته به مقاومت گفتند پیام‌های شدیداللحنی از طرف میانجی مصری به دست رژیم اشغالگر رسیده مبنی بر آنکه ادامه وضعیت کنونی اسیر ابوهواش منجر به مقابله نظامی جدید خواهد شد.

در این راستا دفتر اسرای فلسطینی اعلام کرده که وضعیت جسمانی هشام ابوهواش بسیار وخیم بوده و او قدرت شنوایی و تکلم خود را از دست داده است. وزن او به ۴۰ کیلو کاهش یافته و اعضا و جوارح داخلی‌اش دچار آسیب شدید شده است.

این اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت بدون محاکمه‌‌اش دست به این کار زده است. رژیم صهیونیستی گاه تا چند سال اسرای فلسطینی را بدون هیچ گونه محاکمه‌ای در بازداشت نگه می‌دارد و بارها فلسطینی‌ها در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها