دفاع مجدد پمپئو از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی

دفاع مجدد پمپئو از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی
سه شنبه 14 دی 1400 - 11:54

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا بار دیگر به دفاع از اقدام جنایتکارانه کشورش در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت این کار برای دفاع از آمریکا بوده است.

العالم - آمریکا

مایک پمپئو وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز به تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان پرداخت و بدون اشاره به جنایت های کشورش در دنیا و به ویژه خاورمیانه، ایران را ''بزرگترین حامی تروریسم'' در جهان خواند.

وی در ادامه ادعاهای خود که ظاهرا در پاسخ به سخنان روز گذشته رئیس جمهور کشورمان بود، جنایت واشنگتن برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را ''یک تصمیم خوب'' توصیف کرد و مدعی شد که او و دونالد ترامپ برای دفاع از آمریکایی ها و محافظت از جان آنها دست به این کار زدند.

پمپئو مدعی شد که دولت کنونی آمریکا نیز وظیفه دارد در برابر تهدیدات ایران از امنیت آمریکایی ها محافظت کند.

وی همچنین از عملکرد جو بایدن رئیس جمهور کشورش انتقاد کرد و گفت که او آماده دفاع از امنیت آمریکا در برابر چالش ها و تهدیدهای رو به افزایش در دنیا نیست.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز گذشته طی سخنانی در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در مصلی تهران برگزار شد، تاکید کرد: باید رئیس جمهور وقت آمریکا که دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کرد محاکمه و قصاص شود و حکم خدا درباره او اجرا شود. اگر سازوکار محاکمه ترامپ، پمپئو و دیگران در دادگاه فراهم شد و آن ها مجازات شدند فبها، والا دست انتقام از آستین ملت بیرون می آید.

پربیننده ترین خبرها