صنعاء: آماده مقابله با هر فعالیت خصمانه نیروهای متجاوز در آب‌های یمن هستیم

صنعاء: آماده مقابله با هر فعالیت خصمانه نیروهای متجاوز در آب‌های یمن هستیم
چهارشنبه 15 دی 1400 - 13:02

نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن توقیف کشتی نظامی اماراتی را اقدامی عملیاتی به تجاوزی خصمانه خواند و بر عدم تردید صنعاء در انجام اینگونه اقدامات در راستای دفاع از آب‌های سرزمینی یمن تأکید کرد.

العالم - یمن

«علی الموشکی» نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن گفت، نیروهای مسلح یمن آماده پاسخگویی با هر اقدام خصمانه نیروهای ائتلاف مجاوز در سطح آب‌های جمهوری یمن است.

وی گفت: تمام فعالیت‌های قوای متجاوز تحت رصد ماست و ما در اتخاذ اقدامات مناسب در قبال آن حق داریم.

الموشکی تأکید کرد: با یاری خداوند و با تمام قدرت از صحنه دریایی یمن دفاع می‌کنیم و قدرت اجرای آنچه می‌گوییم را داریم.

وی افزود، توقیف کشتی نظامی باری اماراتی یک پاسخ عملایتی به فعالیت‌های خصمانه بود.

الموشکی در ادامه تصریح کرد: آب‌ها، فضا و اراضی ما بر قوای ائتلاف و مزدوران آنها حرام است و به صحنه امنی برای فعالیت‌های خصمانه علیه یمن تبدیل نخواهد شد. هر گونه تحرک خصمانه هدف مشروع نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی است.

وی افزود، قوای ائتلاف سعودی باید تبعات نقض دائمی قوانین بین‌المللی درباره فعالیت‌های دریایی را متحمل شود.

در همین ارتباط «محمد القادری» فرمانده کل نیروی دریایی ارتش یمن نیز گفت: «سواحل یمن جای تفریح و گردش نیست و هرکسی بدون رعایت قوانین بین‌المللی شناخته شده، وارد آب‌های منطقه‌ای یمن شود، فورا توقیف خواهد شد و در این موضوع با هیچ کشوری مسامحه نخواهد شد.»

القادری تأکید کرد که نیروی دریایی یمن نگهبان آب‌های سرزمینی این کشور است و همگی دیدند که ادعای دشمن سعودی در خصوص اینکه کشتی مذبور حامل کالاهای پزشکی بود، دروغ از آب در آمد و این کشتی با محموله تسلیحاتی عازم بندر المخا بود.

هفته جاری، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از توقیف یک کشتی اماراتی توسط نیروی دریایی یمن خبر داد که حامل مقادیر زیادی سلاح بود.

سریع تأکید کرد که نیروی دریایی یمن، به مدت چند روز، این کشتی را تحت نظر داشته و پس از آن موفق شده است آن را توقیف کند. این کشتی به بندرگاه الحدیده منتقل شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها