یمن| تشدید حملات "العمالقه" و هلاکت یکی از فرماندهان مزدوران در شبوه

یمن| تشدید حملات
چهارشنبه 15 دی 1400 - 11:25

مرکز اطلاع رسانی شبه نظامیان موسوم به "الویه العمالقه" (گردان غولها) وابسته به امارات در یمن ادعا کرد عناصرش بر شهر "النقوب" و "مفرق الحمی" در شهر عسیلان در استان شبوه واقع در جنوب شرق کشور را اشغال کرده اند.

العالم - یمن

این مرکز به نقل از عبد الرحمان ابو زرعه المحرمی، فرمانده "العمالقه" دیروز سه شنبه مدعی شد که در عملیات نظامی "توفان جنوب"، که صبح روز شنبه شروع شده است، شهر عسیلان به اشغال این گروه درآمده است.

در همین راستا خبرنگار العالم از هلاکت یکی از فرماندهان "لواء العمالقه" و ده ها تن دیگر از مزدوران در درگیری با ارتش یمن و کمیته های مردمی در شبوه در شرق یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار العالم "سمیح جراده الصبیحی"، فرمانده تیپ دوم "الویه العمالقه" در نبرد عسیلان در درگیری با ارتش یمن و کمیته های مردمی همراه با تعداد از مزدوران و عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد که الصبیحی از مهمترین فرماندهان میدانی سلفی بود و هلاکتش خسارت بسیار سنگینی به امارات است.

همچنین دیروز سه شنبه 5 یمنی در حمله جنگنده های سعودی به یک اتوبوس در جاده بیحان در استان شبوه به شهادت رسیدند.

یک منبع امنیتی به سایت المسیره گفت که جنگنده های متجاوز سعودی در 12 نوبت به استان مأرب حمله کردند که 11 نوبت آن، به منطقه البلق در شهر الوادی و یک نوبت به شهر الجوبه بود.

متجاوزان سعودی در صعده هم همچنان به حملات موشکی و توپخانه ای به مناطق مرزی ادامه می دهند.

این حملات پس از آن شدت گرفته اند که نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی یک کشتی حامل سلاح امارات را در سواحل الحدیده توقیف کردند.

پربیننده ترین خبرها